Ford C-MAX czy Grand C-MAX? Co wybrać? Nasz test Ci pomoże

Ford znany jest z szerokiej oferty skierowanej do rodzin. W katalogu producenta widnieją m.in. dwa modele z nazwą C-MAX – Grand C-MAX i po prostu C-MAX. Oba auta mieliśmy okazję przetestować. Na które auto postawić?

Ford C-MAX jest przede wszystkim zacznie mniejszy od Grand C-MAX’a. W wersji poliftingowej został także zmodernizowany pod wieloma względami. Jest estetyczniej, nowocześniej i bardziej luksusowo. Ford postarał się, aby auto – choć kojarzące się z wyjazdami z rodziną – przykuwało wzrok innych użytkowników dróg. Grand C-MAX także otrzymał szereg tych zmian i jest dłuższy o 14 cm (ma również większy rozstaw osi, również o 14 cm). W Grand C-MAX w przeciwieństwie do C-MAX’a drzwi dla pasażerów siedzących z tyłu są przesuwane, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Grand C-MAX pomieści nawet siedem osób, podczas gdy C-MAX wygodnie przewiezie pięć osób dorosłych.

Ford C-MAX – galeria zdjęć

Wewnątrz obu modeli pojawiła się nowa kierownica, świetnie grający system audio SONY i system multimedialny SYNC 2 z 8-calowym dotykowym wyświetlaczem, który pozwolił zmniejszyć liczbę przycisków na konsoli centralnej. Ogólnie jest bardzo przejrzyście i ciężko pogubić się w opcjach samochodu, których swoją drogo – jest sporo. Udogodnienia w postaci elektronicznie otwieranej klapy bagażnika i kamery cofania już nikogo nie dziwią, ale przewaga Fordów nad innymi modelami konkurencyjnymi dotyczy przede wszystkim właściwości jezdnych.

Oba modele – C-MAX i Grand C-MAX prowadzą się fantastycznie, pewnie pokonują wszelkie zakręty i komfortowo wybierają nierówności. To auta, które łamią wszelkie schematy i pozwalają cieszyć się z prowadzenia, nawet rodzinnych samochodów. W testowym C-MAX’ie zainstalowano 1,5 l silnik Ecoboost o mocy 150 KM, który zapewnia nie tylko bardzo dobrą elastyczność i dobre osiągi, ale również zużywa niewielkie ilości paliwa – średnio zaledwie 6,0 l paliwa na 100 km.

Ford Grand C-MAX – galeria zdjęć

Testowy Ford Grand C-MAX został z kolei wyposażony w 2.0 turbodiesla i mocy aż 170 KM. Jednostka napędowa współpracuje z szybką przekładnią automatyczną PowerShif i także cechuje się bardzo dobrym spalaniem – średnio tylko 4,8 l oleju napędowego na 100 km.

Co wybrać? C-MAX czy Grand C-MAX?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeśli twoja rodzina składa się z maksymalnie pięciu osób, C-MAX będzie autem wystarczającym nawet na dłuższe wakacyjne podróże (bagażnik 432-1684 l). Jeśli jednak posiadasz przynajmniej czwórkę dzieci, praktyczność i przestronność wewnątrz Grand C-MAX’a okaże się nieoceniona (pojemność bagażnika od 65 l do 1867 l).

A jak to wygląda cenowo?

Ford C-MAX startuje od 68.700 złotych. Dopłata do Grand C-MAX’a wynosi 3.050 złotych. W przypadku najwyższej wersji wyposażenia Titanium różnica w cenie wynosi 2.800 złotych, a oba modele kosztują od 83.300 złotych (C-MAX) i 86.100 złotych (Grand C-MAX)

Dane techniczne:

Ford C-MAX 1.5 EcoBoost:

Silnik R4, moc 150 KM, 240 Nm, skrzynia 6-biegowa manualna, napęd na przód.

Dł./szer./wys. (mm) 4380/1828/1626, rozstaw osi 2650 mm, pojemność zbiornika paliwa: 55 l.

0-100 km/h 9,4 s, v-max: 204 km/h.

Ford Grand C-MAX 2.0 TDCI

Silnik R4, moc 170 KM, 400 Nm, skrzynia 6-biegowa automatyczna, napęd na przód.

Dł./szer./wys. (mm) 4520/1828/1684, rozstaw osi 2790 mm, pojemność zbiornika paliwa: 60 l.

0-100 km/h 8,5 s, v-max: 212 km/h.