BMW serii 5 (2017) oficjalnie. Poznaj wszystkie dostępne jednostki napędowe

Nowe BMW serii 5 oparte na platformie BMW o nazwie CLAR oferuje doskonałą sztywność i mierzy 4.936 mm długości, 1.868 mm szerokości i 1.479 mm wysokości. Oznacza to, że nowa „piątka” jest większa od obecnej generacji, ale dzięki zastosowaniu lekkich materiałów, całość waży 100 kg mniej. Rozstaw osi wynosi 2.975 mm, natomiast współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0.22.

Jeśli chodzi o wygląd, „piątka” wiele elementów pożycza od flagowego BMW serii 7. Największe zmiany zauważamy z przodu, gdzie pojawiły się nowe reflektory i przemodelowany grill.

Wewnątrz znajdziemy 10,25-calowy ekran dotykowy z najnowszą wersją systemu infotainment iDrive, który pozwala na sterowanie głosem, gestem lub po prostu poprzez dotknięcie. Na pokładzie pojawił się także system HUD, wyświetlający oznakowanie na drodze, stacje radiowe, instrukcje nawigacji oraz ostrzeżenia od systemów wspomagających.

Oczywistym jest fakt, że BMW postanowiło podjąć krok w stronę autonomii. Mamy więc aktywny tempomat i Lane Assist Steering, który zwalnia kierowcę z funkcji przyspieszenia, hamowania lub zmiany kierunku w przedziale prędkości 0-210 km/h.

Pod maskę trafi szeroka gama jednostek napędowych. BMW 530i otrzyma nowy, dwulitrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowi o mocy 252 KM i 350 Nm. Model ten ma zużywać średnio tylko 5,4 l paliwa na 100 km i osiągać pierwszą setkę w czasie 6,2 s. Z drugiej strony, 540i otrzymało 3,0 l, sześciocylindrowy motor o mocy 340 KM i 450 Nm (średnie spalanie 6,5 l oraz 0-100 km/h w czasie 4,8 s).

Jeśli chodzi o diesle, 520d będzie wyposażone w 2,0 l, czterocylindrowy zestaw o mocy 190 KM i 400 Nm, natomiast 530d otrzyma 3,0 l, sześciocylindrowy motor o mocy 265 KM i 620 Nm. 520d zużywa średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km, podczas gdy 530d potrzebuje średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km.

W przyszłości na rynku pojawi się model 520d EddicientDynamics Edition wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności 2,0 l, który ma zużywać zaledwie 3,9 l oleju napędowego na 100 km. W marcu 2017 roku Niemcy zaproponują również 530E iPerformance (silnik benzynowy oraz jednostka elektryczna o łącznej mocy 252 KM). Na szczycie oferty stoi M550i xdrive z V8 o mocy 462 KM i 650 Nm (0-100 km/h w 4,0 s oraz średnie zużycie oleju napędowego na poziomie 8,9 l na 100 km).