Akceptuję
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. Więcej w Polityce Prywatności.
facebook youtube

Peugeot 208 – Zmiany w detalach

11 czerwca zostaliśmy zaproszeni na prezentacje nowego Peugeota 208, która odbyła się w okolicach Iławy, a dokładniej mówiąc blisko najwyższego punktu Polski północno-wschodniej, czyli Górze Dylewskiej. Co więc przyniósł lifting i jakim autem jest teraz 2
czytaj więcej ›

Nowe MINI i nowe silniki




Nowe MINI pozostaje na kursie na sukces. Już w chwili premiery ten mały samochód w segmencie premium odniósł ogromny sukces – a od lipca 2014 jego paleta silnikowa znów się rozrośnie.
W przyszłości oferta modelowa obejmie także wariant MINI Cooper SD jako najmocniejszą wersję turbodieslowską, a bazową specyfikacją będzie model MINI One First. Obie nowe wersje zapewniają imponujący stosunek osiągów do zużycia paliwa i emisji CO2 oraz radość z jazdy na najwyższym poziomie. Tym samym paleta silnikowa obejmować będzie 4 jednostki benzynowe i 3 wysokoprężne – wszystkie będące zupełnie nowymi konstrukcjami.
 
Nowa generacja silników 3- i 4-cylindrowych, wyposażonych w technologię MINI TwinPower Turbo to wielki skok w przód w zakresie zwinności i wydajności, co widać także w dwóch nowych jednostkach napędowych.
 
Silnik w modelu MINI Cooper SD to najmocniejszy turbodiesel, jaki kiedykolwiek pojawił się w ofercie marki MINI. Ta 2,0-litrowa jednostka o 4 cylindrach rozwija maksymalną moc 125 kW/170 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm już przy zaledwie 1500 obr./min. Jego układ zasilania obejmuje turbinę o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny oraz szynę paliwową common rail z wtryskiwaczami zapewniającymi ciśnienie wtrysku 2000 barów. Dzięki temu silnik jest zarówno niebywale spontaniczny w reakcjach na gaz, jak wydajny paliwowo – i emituje ekstremalnie mało dwutlenku węgla.
 
MINI Cooper SD rozpędza się do 100 km/h w 7,3 s. Opcjonalna automatyczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach jeszcze poprawia przyspieszenie – do 7,2 s. Za tak sportowy temperament nie trzeba dużo płacić pod dystrybutorem paliwa: auto zużywa średnio 4,0-4,1 l/100 km, emitując zaledwie 106-110 g CO2/km (ze skrzynią automatyczną: 104-108 g/km).
 
Także nowe MINI One First wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie, zapewniające znakomitą kombinację wydajności i radości z jazdy. Jego 3-cylindrowy silnik wyposażono w technologię MINI TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). Jednostka rozwija moc 55 kW/75 KM z pojemności zaledwie 1,2 l, a jej maksymalny moment obrotowy to 150 Nm, dostępne już od 1400 obr./min. MINI One First rozpędza się do 100 km/h w 12,8 s i średnio zużywa 5,0-5,2 l/100 km, emitując 117-122 g CO2/km.


Źródło: BMW, informacja Mototarget.pl

comments powered by Disqus
Do góry Galeria Tagi Kontakt
Powered by Heuristic & Topsetup
x (x)
CarPortal © 2019 | Prywatność | Zgłoś błąd | RSS