Mercedes-AMG GT oficjalnie (2015)

Mercedes oficjalnie zaprezentował długo oczekiwany model AMG GT. Zapowiadane jako samochód sportowy do codziennego użytku, AMG GT charakteryzuje się kontrowersyjnym przednim zderzakiem, dużymi wlotami powietrza i ponadgabarytowymi światłami do jazdy dziennej LED. Model posiada także wyraźnie nachyloną linię dachu, która została zakończona dwiema końcówkami układu wydechowego. Całość może stać na 19- lub 20-calowych felgach.

Wewnątrz znajdziemy materiały wyłącznie najwyższej jakości. Nie zabrakło sportowej kierownicy, świetnie trzymających i wygodnych foteli i systemu infotainment z 8,4-calowym wyświetlaczem. Ponadto pojawiła się szeroko zastosowana skóra, włókno węglowe i srebrne wykończenia.

Pod maską Mercedesa AMG GT siedzi 4,0 l silnik V8, który produkuje 462 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest on połączony z 7-biegową automatyczną przekładnią, umożliwiającą przyspieszenie do setki w 4,0 sekundy i maksymalnie rozpędzenie auta do 304 km/h.

W ofercie dostępny będzie również wariant AMG GT S z tym samym silnikiem, ale rozwijającym moc 510 KM i 650 Nm. Sprint od 0-100 km/h trwa tu 3,8 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 310 km/h.

Mercedes AMG GT waży zaledwie 1540 kg; taka waga jest możliwa dzięki zastosowaniu lekkich komponentów, w tym aluminium i włókna węglowego.

Za wyhamowanie nowego pojazdu Mercedesa będą odpowiedzialne wentylowane tarcze hamulcowe 360mm lub 390mm (AMG GT S). Klienci mogą zamówić tarcze hamulcowe 402mm przód / 360mm tył.