Volkswagen Passat GTE oficjalnie. Przejedziesz nawet 1000 km bez tankowania

Volkswagen zaprezentował hybrydowy wariant modelu Passat – GTE – przed jego oficjalną premierą podczas Paris Motor Show w tym tygodniu. Oparta na ósmej generacji Passata, GTE jest trzecią hybrydą niemieckiego producenta – po wprowadzeniu na rynek XL1 i Golfa GTE. Sprzedaż Passata GTE rozpocznie się w drugiej połowie 2015 roku i będzie dostępny w wersjach nadwozia sedan oraz kombi.

W porównaniu do standardowego Passata, GTE różni się niebieskimi akcentami na osłonie chłodnicy, przestylizowanym zderzakiem ze zintegrowanymi światłami LED w kształcie litery C i większymi aluminiowymi felgami. Wewnątrz pojawiło się niebieskie oświetlenie, przeprojektowana dźwignia do zmiany biegów i skórzana kierownica.

Passat GTE jest napędzany przez silnik benzynowy 1,4 l TSI o mocy 156 KM, który został połączony z jednostką elektryczną o mocy 115 KM i 400 Nm. Łączna moc tej konfiguracji wynosi 218 KM. Całość współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem.

Volkswagen deklaruje zużycie paliwa na poziomie 2,0 l paliwa na 100 km i emisję CO2 na poziomie 45 g/km. Z pełnym bakiem (50 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem Passat GTE przejedzie 1000 km. Sprint od 0-100 km/h zajmuje mniej niż osiem sekund, natomiast prędkość maksymalna to 220 km/h.