Giełda klasyków

Audi A8 D2 1997 – 22500 PLN – Łomianki

Audi A8 D2 to pierwszy wielkoseryjnie produkowany samochód, w którego konstrukcji tak obszernie zastosowano aluminium. ASF – Audi Space Frame – to cała struktura nośna ze stopów aluminium, na której zamocowano tu również aluminiowe poszycie. W rezultacie powstała limuzyna o ponadprzeciętnie wysokiej sztywności, zdecydowanie lżejsza od konkurencji i tym samym – jeżdżąc zdecydowanie żwawiej, niż […] Post Audi A8 D2 1997 – 22500 PLN – Łomianki pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes S 500 L Lorinser W220 2000 – 42900 PLN – Warszawa

Najpiękniej utrzymane egzemplarze tego modelu zawsze przykuwały uwagę na ulicy. Ten ubrany jest w klasycznie elegancki czarny kolor lakieru i pakiet stylistyczny oraz felgi, które zdecydowanie dodają mu charakteru. Ten Mercedes S 500 L Lorinser W220 to wersja z większym rozstawem osi, z niskim przebiegiem i bogatym wyposażeniem, które obejmuje większość przyjemności oferowanych wówczas przez […] Post Mercedes S 500 L Lorinser W220 2000 – 42900 PLN – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Jaguar XJ6 Series I 1973 – 24500 PLN – Świdnica

Doskonały rzędowy silnik generujący aż 245 KM, skórzana tapicerka, klimatyzacja, mahoniowe drewno… to nie są elementy, które mogliśmy spotkać w przeciętnym samochodzie w pierwszej połowie lat 70-tych. Gdy dodamy do tego przepiękną sylwetkę, jaką może się poszczycić Jaguar XJ6 Series I, przed naszymi oczami stanąć może obraz idealnej, klasycznej, sportowej limuzyny. Te samochody nie są […] Post Jaguar XJ6 Series I 1973 – 24500 PLN – Świdnica pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS

Autokult

Rusza system Galileo, alternatywa dla GPS

Giełda klasyków

Saab 95 1967 – 28000 PLN – Wieluń

Saab 95 to pierwszy model marki z nadwoziem typu kombi. Posiada troje drzwi, lecz aż siedem miejsc, co dobrze obrazuje pragmatyczne, szwedzkie podejście do konstrukcji pojazdów. Jego opływowe kształty to spuścizna lotniczych korzeni marki, a jedyne stylistyczne szaleństwo zostało tu zawarte w stylizowanych płetwach z tyłu nadwozia. Saab 95 produkowany był w latach 1959-78. Egzemplarz […] Post Saab 95 1967 – 28000 PLN – Wieluń pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Kierowcy Formuły 1 i ich prywatne samochody

Autokult

Kierowcy Formuły 1 i ich prywatne samochody

Giełda klasyków

Saab 9-3 Viggen 1999 – 27000 PLN – Prabuty

Saab 9-3 Viggen otrzymał nazwę oznaczającą „Grom”. Dla miłośników marki to gwarantowane przyspieszenie pulsu, zwłaszcza, że pod maską drzemie silnik 2.3 Turbo wyciągający 230 koni mechanicznych, które wraz ze sportowym zawieszeniem dają wspaniałe wrażenia z jazdy. Viggen od wersji podstawowych wyróżnia się sportowym pakietem stylistycznym nadwozia, jak i skórzanym niebiesko-czarnym wykończeniem foteli, jest także bogato […] Post Saab 9-3 Viggen 1999 – 27000 PLN – Prabuty pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Alfa Romeo GT 1600 Junior 1974 – 124000 PLN – Sopot

Alfa Romeo GT 1600 Junior to klasyk doskonały, łączący zmysłową sylwetkę stworzoną przez Giorgietto Giugiaro ze sportowym charakterem i trwałą mechaniką. W odrestaurowanym stanie to narzędzie do czerpania czystej przyjemności, zarówno z jazdy, jak i z patrzenia na jej wspaniałe krągłości oraz proste, lecz gustowne wnętrze. Model z silnikiem 1,6 l ukazał się w 1972 […] Post Alfa Romeo GT 1600 Junior 1974 – 124000 PLN – Sopot pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

W Niemczech startuje usługa

AUDIBLOGPL

W Niemczech startuje usługa "Audi na żądanie"

Czytaj więcej »

Listopad 2016 - Sprzedaż +4,3%

AUDIBLOGPL

Listopad 2016 - Sprzedaż +4,3%

Czytaj więcej »

Giełda klasyków

Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 110000 PLN – Jabłonna

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. W 1966 roku ukazała się wersja 2+2, oferująca nieco przedłużoną kabinę i w niej dodatkowe dwa miejsca. Do oferty weszła wówczas […] Post Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – 110000 PLN – Jabłonna pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Niemcy zainwestują państwowe pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji

Autokult

Niemcy zainwestują państwowe pieniądze w rozwój wodorowej motoryzacji

Lucid Motor Air będzie nowym rywalem Tesli?

Autokult

Lucid Motor Air będzie nowym rywalem Tesli?

Giełda klasyków

Mercedes 280 SE W116 1977 – 38900 PLN – Poznań

Następca typoszeregu W108/W109 to samochód, który wyróżniał się nie tylko nowoczesną sylwetką, ale również nowoczesnymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa. Doskonałe silniki oraz fantastyczna jakość wykonania zostały tu dopełnione fenomenalnym komfortem podróży. W ciągu ośmiu lat sprzedano limuzyn generacji W116 niemal pół miliona, co dla samochodu tej klasy było wynikiem rekordowym. Wyposażony w sześciocylindrowy rzędowy silnik […] Post Mercedes 280 SE W116 1977 – 38900 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Świąteczna gorączka – Poradnik zakupowy

Jak zwykle o tej porze, wożę się po mieście, jak zwykle o tej porze raz lepiej, raz gorzej… cytując te słowa, pewnie we wzburzeniu, zirytowani, często przemierzamy kolejne zakorkowane ulice naszych miast, chcąc spełnić marzenia prezentowe rodziny, przyjaciół, życiowych partnerów. Ja poddałam się już dawno… centra handlowe omijam szerokim łukiem, prezenty nauczyłam się kupować grubo […] Post Świąteczna gorączka – Poradnik zakupowy pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Porsche 911 964 1992 – 230000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać go najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą 911/964, którego konstrukcja […] Post Porsche 911 964 1992 – 230000 PLN – Skierniewice pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP

Autokult

Trzy najbezpieczniejsze samochody w swoich klasach według Euro NCAP

Euro NCAP przyznało trzy nagrody dla najbezpieczniejszych samochodów roku 2016. Rozdano je Toyocie, Hyundaiowi i Volkswagenowi. Każdy został oceniony jako najlepszy w swojej klasie.Czytaj więcej w Autokult.pl

Giełda klasyków

Mercedes 500E W124 1993 – 120000 PLN – Skierniewice

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes 500E W124, napisano już wiele. Sukces który odniósł Mercedes przy współpracy z inżynierami Porsche zawdzięcza połączeniu komfortu i funkcjonalności przy zachowaniu wysokich osiągów. Pracownicy fabryki Porsche dbali o wysoką jakość montażu każdego egzemplarza. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, […] Post Mercedes 500E W124 1993 – 120000 PLN – Skierniewice pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Autokult

Awarie rozruszników i ich przyczyny

Rozrusznik to proste i wytrzymałe urządzenie, które w krótkim czasie wykonuje trudną pracę uruchomienia dużo większego silnika niż ten, którym sam jest napędzany. Poddawany wysokim obciążeniom wielokrotnie, w końcu zaczyna szwankować. Oto najczęstsze objawy awarii rozrusznika lub innych urządzeń z nim związanych.Czytaj więcej w Autokult.pl

Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce

Autokult

Prywatna taksówka - leasing oparty na kilometrówce

PRAWDZIWA PATYNA: BAZ Furgonet

SZROCIAKI

PRAWDZIWA PATYNA: BAZ Furgonet

Giełda klasyków

Mercedes CL 500 C215 2000 – 37777 PLN – Starachowice

Szyk, styl, ponadczasowa klasa. Nie mam wątpliwości co do faktu, że każdy luksusowy Mercedes z czasem będzie obiektem pożądania, tak jak był nim za młodu. Taki Mercedes CL 500 C215 czaruje na każdym kroku – piękne i eleganckie linie, luksusowe wyposażenie, solidna jednostka napędowa, która moc czerpie z pojemności, nie turbosprężarek. Teraz ten model teraz […] Post Mercedes CL 500 C215 2000 – 37777 PLN – Starachowice pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Śmignąwszy: Ulubiona

BASISTA ZA KIEROWICĄ

Śmignąwszy: Ulubiona

Przyznaję bez bicia: poza Trabantem, nie miałem jeszcze okazji prowadzić żadnego erwupegowskiego wehikułu. Żadnych Ład, Poldków, ani nawet Maluchów. Nic. Nawet Skody, które dane mi było przetestować, były już VAG-owskie.Aż do niedawna. Choć w zasadzie nie wiem, czy liczy się auto produkowane od 1988 do 1995 roku, i to w wersji po ostatnim lifcie.Favorit był ostatnim modelem Skody zaprezentowanym przed przejęciem firmy przez Volkswagena - i jednym z ostatnich samochodów z krajów Słusznie Minionego Reżimu, które weszły do produkcji przed upadkiem muru berlińskiego. Choć pod maską wciąż siedziały stare silniki z topowych wersji Baldwinki (modele 135 i 136), reszta była całkowicie nową konstrukcją. Dość nowoczesne (a na warunki rynków socjalistycznych - bardzo nowoczesne) auto od razu stało się obiektem marzeń ludzi, którzy do tej pory oglądali się za Ładami, Polonezami i tylnosilnikowymi Baldwinkami. Zgrabna, lekka linia nadwozia została opracowana przez Włochów z Bertone, resztę zaś stworzyli Czesi, wcinając knedliczki i popijając je piwem.I wyszło im całkiem nieźle.Pierwsze, co rzuca się w oczy po zalogowaniu się za sterami Favoritki, to dość toporna deska rozdzielcza wykonana ze zdecydowanie budżetowych tworzyw. Należy jednak pamiętać, że po pierwsze weszła do produkcji jeszcze w latach 80., gdy tego typu plastiki nie odstawały zanadto od normy, po drugie zaś to tanie auto. Tanie, gdy było nowe, i śmiesznie tanie teraz. I, mimo swej taniości, całkowicie zdatne do jeżdżenia.Przede wszystkim - pozycja za kierownicą jest zaskakująco wygodna. Fotele nie są może idealne, ale absolutnie nie ma zdrady. Do tego dochodzi widoczność, ta zaś jest po prostu świetna. Orientowanie się w tym, co dzieje się wokół samochodu, nie nastręcza żadnych trudności. W czasach, gdy naturalna, "analogowa" widoczność jest zastępowana przez czujniki i kamery, jest to niezwykle przyjemne uczucie. Wszystko to sprawia, że miejsce kierowcy w Favoritce  mimo swej toporności okazuje się całkiem przyjemnym miejscem.Nieco mniej przyjemnie, choć nadal zupełnie znośnie, jest z tyłu. Krótkie nadwozie i pudełkowate kształty Skody sugerują, że pasażerowie drugiego sor... yyy, przepraszam, rzędu mogą spodziewać się wystarczającej ilości miejsca na głowy, za to ciasnoty w rejonach nożnych. Okazuje się jednak, że jest dokładnie odwrotnie. Moje 178 cm wzrostu jest w zasadzie wartością graniczną powyżej której można się spodziewać smyrania podsufitki po mózgoczaszce, za to miejsca w rejonach odnóży krocznych powinno wystarczyć nawet na spory rozmiar buta.Przenieśmy jednak tegoż buta z powrotem do przodu - a konkretnie na pedał gazu.Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozlega się charakterystyczny, nieco dudniący dźwięk, doskonale znany wszystkim, którzy mieli do czynienia ze starszymi, tylnosilnikowymi Skodami. Nic dziwnego - wszak to w zasadzie ta sama jednostka, która tkwiła pod tylną klapą mocniejszych odmian Baldwinki. I tak samo, jak w starszych modelach nie kipi ona mocą. Dostępne były dwie wersje - 54 i 68 KM. Niestety, będąc tradycyjnie bezmyślnym klocem, nie spytałem właściciela, która odmiana napędzała jego egzemplarz (znaczek na klapie niewiele znaczył, gdyż była ona wymieniana). Jedno mogę powiedzieć na pewno: moc jest całkowicie wystarczająca do sprawnego poruszania się po mieście. Dynamiczne ruszanie spod świateł nie nastręcza najmniejszych trudności. W dużej mierze wynika to z niskiej masy auta, a w pewnym zakresie z zestopniowania 5-biegowej skrzyni, której długi lewarek zaskakująco precyzyjnie wybiera przełożenia. Cechy te wpływają również na inną, nader istotną cechę - konkretnie na zużycie paliwa. Tankowanie Favoritki okazuje się zaskakująco łagodne dla portfela. Spokojna jazda w trasie skutkuje konsumpcją w okolicach 5 litrów na 100 km, zaś w mieście bardzo trudno choćby zbliżyć się do 10 litrów.Zaskakująco dobre wrażenie robi zestrojenie zawieszenia. Zanim przejechałem się Favoritką, byłem przekonany, że jest twardym, podskakującym na każdym wyboju toczydłem. Okazało się, że nie miałem racji - zawieszenie jest co prawda dość sztywne, ale wystarczająco podatne, by nie traktować ze zbędną brutalnością kręgosłupów i trzewi swych pasażerów.Pozostaje pytanie, czy pierwsza współczesna Skoda nadaje się do przewozu sprzętu basowego.Otóż... nie bardzo. 240-litrowy bagażnik jest za wąski, by zmieścić basiwo w miękkim pokrowcu. Oczywiście tylne oparcie jest składane, a w wielu przypadkach (m.in. w tym egzemplarzu) dzielone, jednak do przewozu sprzętu lepszy będzie Favorit kombi, czyli Forman. A tych niestety pozostało już bardzo niewiele.

Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku

Autokult

Odświeżony Mitsubishi ASX debiutuje na polskim rynku

Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze

Autokult

Toyota powróci do segmentu gorących hatchbacków - ostry Yaris już w drodze

Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S

Autokult

Tesla wypłaci Norwegom odszkodowania za zawyżoną moc Modelu S

Giełda klasyków

BMW 316i E36 1995 – 8500 PLN – Busko-Zdrój

Pięknie zadbane, zachowane w oryginalnym stanie BMW 316i E36 prezentuje się znakomicie. Jako żywo przypomina czasy lat 90-tych, gdy takie samochody były kupowane jako drugie czy trzecie w rodzinie, robiły niewielkie przebiegi i były stale serwisowane. Dziś takie egzemplarze niemal wyginęły, lecz jeżeli uda Wam się znaleźć jeden z nich, nie warto się wahać ani […] Post BMW 316i E36 1995 – 8500 PLN – Busko-Zdrój pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Racing is life. Stylowe ubrania dla prawdziwych driverów

Serce bije Ci mocniej, gdy słyszysz charakterystyczny dźwięk silnika? Ożywiasz się, gdy prędkość przekracza tę uznaną powszechnie za bezpieczną? Oczy świecą Ci się, gdy widzisz znajome logo Gulf, Heuer lub dwa wyścigowe pasy? Hmm. Czyżbyś był fanem racingu? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: społeczność miłośników motorsportu organizuje się coraz lepiej, a klasyczna motoryzacja, w tym […] Post Racing is life. Stylowe ubrania dla prawdziwych driverów pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8

Autokult

Amerykanie wybrali najlepsze silniki. Nie ma wśród nich żadnego V8

Giełda klasyków

Mercedes S 320 W140 1995 – 40900 PLN – Poznań

Jest luksusowy, ponadczasowy, świetnie wykonany. Mercedes S 320 W140 w efektownym kolorze 366 azuritblue z jasnym skórzanym wnętrzem bez wątpienia zwraca na siebie uwagę. To model poliftowy, wyróżniający się m.in. białymi kloszami kierunkowskazów, pięciobiegową skrzynią automatyczną, zmienionym panelem klimatyzacji i czujnikami parkowania, zastosowanymi w miejsce wcześniej stosowanych wysuwanych antenek. Za jego kierownicą każdy poczuje się […] Post Mercedes S 320 W140 1995 – 40900 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.