Giełda klasyków

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 89900 PLN – Wrocław

Narodziła się jako popularny kompakt w 1979 roku, lecz historia i włoskie zamiłowanie do motorsportu uczyniły z niej jedną z największych motoryzacyjnych legend przełomu lat 80-tych i 90-tych. Lancia Delta HF Integrale debiutowała w 1987 roku, gdy zwykłą Deltę wyposażono w turbosprężarkę i stały napęd na cztery koła, maska otrzymała charakterystyczny garb, a błotniki poszerzenia. […] Post Lancia Delta HF Integrale 1988 – 89900 PLN – Wrocław pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Żak 1963 – Warszawa

Motorower Żak to uproszczona wersja motoroweru Ryś i konkurencja dla popularnego Komara. Motorower charakteryzował się zadowalającą dynamiką i komfortem jazdy, co wpłynęło na jego popularność. Ówczesny tryb uruchomienia produkcji trwał 2 lata, w rezultacie Żak był produkowany tylko w latach 1960-1963. Z racji małego prestiżu i lat niełaski motocykle są bardzo rzadkie, na rynku oferta […] Post Żak 1963 – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes SL 500 R129 1995 – 55400 PLN – Poznań

Rewelacyjny silnik V8 i świetne podwozie czynią z niego kultowy, sportowy samochód. Zimą możemy się w nim skryć pod aluminiowym hardtopem, by latem czerpać pełną radość z jazdy bez dachu. To magiczne połączenie, wobec którego trudno pozostać obojętnym. Mercedes SL 500 R129 w klasycznym zestawieniu ciemnografitowego koloru i jasnego wnętrza łączy elegancję i sportowe geny. […] Post Mercedes SL 500 R129 1995 – 55400 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Audi 80 B3 1988 – 7500 PLN – Gorzów Wielkopolski

Ma ocynkowaną karoserię, dopracowaną mechanikę, może mieć jednopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa – bezawaryjny i bezobsługowy. Tak zestawione Audi 80 B3 z niewysokim przebiegiem i pięknie zachowanym wnętrzem to ciekawy kąsek, który z pewnością może zainteresować miłośników niemieckiej motoryzacji przełomu lat 80-tych i 90-tych. Tu na wyposażeniu jest także skrzynia automatyczna, dodatkowo uprzyjemniająca jazdę. Ten egzemplarz […] Post Audi 80 B3 1988 – 7500 PLN – Gorzów Wielkopolski pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 560 SEC C126 1990 – 172200 PLN – Poznań

Kupić dziś luksusowe coupe Mercedesa z przełomu lat 80-tych i 90-tych w niemal fabrycznym stanie to jak wygrać w totka. Przez ponad ćwierć wieku w motoryzacji zmieniło się wiele i wielu użytkowników z każdą nową generacją coraz mocniej zelektronizowanych wehikułów z narastającą tęsknotą spogląda wstecz. Mercedes 560 SEC C126 od Legends Duda – Cars może […] Post Mercedes 560 SEC C126 1990 – 172200 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 260E W124 1991 – 24900 PLN – Warszawa

Beryll bez wątpienia jest jednym z najciekawszych kolorów w palecie Mercedesa. Nawet tak popularny samochód, jak Mercedes 260E W124 dostaje tu nowego wyrazu i zwraca na siebie uwagę na ulicy. Od strony mechanicznej pozostaje starym, dobrym Mercedesem. Wykonanym tak dobrze, że przebieg rzędu 230 tys. kilometrów nie robi na nim najmniejszego wrażenia. Trwałość i jakość […] Post Mercedes 260E W124 1991 – 24900 PLN – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Lamborghini Espada 400 GTE S2 1971 – ok. 800000 PLN – Holandia

Lamborghini Espada stworzone zostało w latach 60-tych, lecz niezwykły, futurystyczny projekt Marcello Gandiniego z Bertone zadziwia do dziś. Pod długą maską skrywa silnik V12, posiada w pełni niezależne zawieszenie wszystkich kół, może pomieścić cztery dorosłe osoby i ma całkiem praktyczny bagażnik. Wyprodukowno ich zaledwie okolo 1200 sztuk w trzech seriach produkcyjnych. Prezentowany egzemplarz jest jedną […] Post Lamborghini Espada 400 GTE S2 1971 – ok. 800000 PLN – Holandia pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia

Nazwę Maserati Ghibli użyto w historii trzykrotnie i za każdym razem oznaczała wyjątkowy samochód. W latach 90-tych była to ostatnia ewolucja modelu Biturbo, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 l lub 2,0 l, jak w prezentowanym egzemplarzu wyprodukowanym na rynek włoski. To ekscytujące połączenie stylu, luksusu i doskonałych osiągów, w tym wydaniu z […] Post Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Ferrari 308 GTB 1979 – ok. 354000 PLN – Holandia

Ferrari 308 GTB rodziło się w połowie lat 70-tych, lecz do dziś uznawane jest za jeden z najpiękniejszych i najlepiej zaprojektowanych wozów z Maranello. Przykuwa uwagę nadwoziem stworzonym przez Leonardo Fioravanti, stylistę pracującego dla Pininfariny i autora kultowych modeli Daytona, Dino i Berlinetta Boxer. Dzięki jednostce V8 jest zdecydowanie bardziej przystępne w eksploatacji od topowych […] Post Ferrari 308 GTB 1979 – ok. 354000 PLN – Holandia pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Maserati Indy America 1972 – ok. 534000 PLN – Dania

Maserati Indy America otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz […] Post Maserati Indy America 1972 – ok. 534000 PLN – Dania pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Ford Escort RS1600 1971 – ok. 300000 PLN – Dania

Uwielbiany w Wielkiej Brytanii Ford Escort RS1600 był pierwszym ogólnie dostępnym samochodem przygotowanym wyłącznie z myślą o rajdach. Wyposażony w 16-zaworowy silnik BDA wywodzący się z Formuły 3, wzmocnione zawieszenie i usztywnioną karoserię był bronią nie do pobicia. Według sprzedającego w wersji z kierownicą po lewej stronie powstało ich zaledwie… 27. Odrestaurowany egzemplarz to nie […] Post Ford Escort RS1600 1971 – ok. 300000 PLN – Dania pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Porsche 356 Speedster 1955 – ok. 1263000 PLN – USA

Porsche 356 Speedster to wersja wyścigowa pierwszego Porsche, wyróżniająca się obniżoną i zdejmowaną przednią szybą oraz ograniczonym do minimum wyposażeniem. Ten spartański model został wyprodukowany w 4144 egzemplarzach, będąc idealnym narzędziem do torowych przejażdżek. Po latach stał się ikoną stylu i prawdziwą legendą. Sprzedawany egzemplarz pochodzi z początków produkcji i posiada mocniejszą od oryginalnej, 75-konną […] Post Porsche 356 Speedster 1955 – ok. 1263000 PLN – USA pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Shelby Daytona Coupe Replika 1964 – ok. 337000 PLN – USA

Shelby Daytona Coupe to jedna z największych amerykańskich wyścigowych legend. Zbudowana ręcznie w zaledwie 6 egzemplarzach w latach 1964-65 zadziwia swoimi muskularnymi kształtami, będąc dziś jednym z najdroższych amerykańskich samochodów w historii. Jej podstawą było AC 289 z silnikiem V8 Hemi osiągającym 380 KM przy niebotycznych 8000 obr/min. Choć powstała pół wieku temu, osiągami dorówna […] Post Shelby Daytona Coupe Replika 1964 – ok. 337000 PLN – USA pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

WFM OSA 1963 – Warszawa

Lata 50-te i 60-te w Europie to prawdziwy boom na skutery. WFM Osa sprawiła, że w tej materii nie musieliśmy się wstydzić polskiej produkcji. Była zgrabna, stylowa, modna. Pomysł budowy polskiego skutera zrodził się w Warszawskiej Fabryce Motocykli w pierwszej połowie lat pięćdziesiątych. Jej piękna linia to projekt, który powstał w Akademii Sztuk Pięknych. Oferowany […] Post WFM OSA 1963 – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 500 SEC C126 1985 – 33000 PLN – Rokietnica

Mercedes 500 SEC C126 w Stanach sprzedawał się znakomicie. Niemal 5 metrów długości, V8 pod maską, bogate wyposażenie i świetna jakość wykonania, gwarantowana gwiazdą na atrapie chłodnicy. W ogłoszeniu klasyczny egzemplarz pierwszej serii, z charakterystycznymi przetłoczeniami na listwach bocznych, które pozostają o ton jaśniejsze od czarnego lakieru. We wnętrzu – skóra i wyposażenie, które zawstydza […] Post Mercedes 500 SEC C126 1985 – 33000 PLN – Rokietnica pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Porsche 917K 1969 – USA

Rok 1969, Geneva Motor Show, stanowisko Porsche, na którym pojawia się samochód, który nawet w porównaniu do współczesnych standardów można określić tylko jako „super-sportowy”. Jednak nawet ten przydomek nie oddaje w całości wszystkich zalet tego samochodu. Tak właśnie rozpoczęła się pełna sukcesów historia Porsche 917, jednego z najszybszych i najbardziej utytułowanych samochodów wyścigowych wszech czasów. […] Post Porsche 917K 1969 – USA pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes SL 500 R230 2001 – 92000 PLN – Pruszków

Mercedes SL 500 R230 pochodzi z piątej generacji prestiżowych roadsterów spod znaku SL. Niektóre elementy designu nadwozia tego modelu, np: wloty powietrza na masce, nawiązują stylistycznie do kultowego 300 SL (Gullwing’a), a podobieństwo do bardziej szlachetnego, współczenego modelu SLR również nie jest przypadkowe. R230 wyposażony jest w aluminiowy, elektrycznie składany dach, tempomat z ogranicznikiem prędkości […] Post Mercedes SL 500 R230 2001 – 92000 PLN – Pruszków pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 104000 PLN – Poznań

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym […] Post Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 104000 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

BMW 528i E39 1997 – 17900 PLN – Płock

BMW 528i E39 jest trwałe mechanicznie, ma pięknie pracującą rzędową szóstkę pod maską, tylny napęd i manualną skrzynią biegów. Jest jak dobry przyjaciel, na którym można polegać i jeżeli zajdzie taka potrzeba – pozwoli dynamicznie pojechać. Dla miłośników marki, którzy nie akceptują nowoczesnego kierunku projektowania BMW wytyczonego przez Chrisa Bangle’a, model E39 to wybór obowiązkowy. […] Post BMW 528i E39 1997 – 17900 PLN – Płock pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Jawa 50 1979 – Warszawa

Potocznie zwana „kaczuchą”, była z pewnością jednym z bardziej urodziwych motorowerów całego Bloku Wschodniego. Jawa 50 zachwycić potrafi atrakcyjną sylwetką przywołującą kształtem modne wówczas skutery i może zaskoczyć dynamiką, zdecydowanie lepszą, niż spodziewalibyśmy się po dwusuwowym silniczku o pojemności zaledwie 50 cm³. Te jednostki były na tyle dobre, że nawet po latach trafił do montażu […] Post Jawa 50 1979 – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Porsche 928 S4 1989 – 108000 PLN – Warszawa

Porsche 928 jest flagowym przedstawicielem linii trans-axle, koncepcji gwarantującej idealny rozkład masy pomiędzy przednią a tylną osią. S4 to model po modyfikacjach, oferowany od 1987 roku. Z pięknie brzmiącą jednostką V8 5 l z czterema zaworami na każdy cylinder, wzmocnioną skrzynią biegów, mocniejszymi hamulcami i zmodyfikowanym układem wtryskowym oferuje świetne osiągi, wysoki komfort i doskonale […] Post Porsche 928 S4 1989 – 108000 PLN – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

BMW 735i E38 1996 – 25500 PLN – Wrocław

To BMW 735i E38 może być wspaniałym zakupem dla osób lubujących się w silnikach V8, welurowej tapicerce i w efektownym odcieniu niebieskiego lakieru. Szczególnie, jeżeli kochają również tylny napęd i znaczek ze śmigłem na masce. E38 to już youngtimer, lecz tak wyposażony i komfortowy, że żadnego dyskomfortu związanego zazwyczaj z motoryzacją starszej daty w nim […] Post BMW 735i E38 1996 – 25500 PLN – Wrocław pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 190E W201 1992 – 34900 PLN – Poznań

Baby-Benz w latach 80-tych przebojem wdarł się na rynek, oferując doskonałą jakość wykonania i mechaniki z aerodynamiczną sylwetką, która łączyła nowoczesność z tradycją i liniami charakterystycznymi dla marki od dziesięcioleci. Mercedes 190E W201 w roku 1992 czuł już oddech nadchodzącej C-klasy, lecz kolejny model przez wielu został uznany za rozczarowanie. Sam Baby-Benz nie zestarzał się […] Post Mercedes 190E W201 1992 – 34900 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 300c W186 Adenauer 1956 – 100000 PLN – USA

Mercedes 300c W186 Adenauer był jedną z najbardziej pożądanych i luksusowych limuzyn swoich czasów. Jego zawieszenie i silnik to konstrukcja pokrewna ze słynnym sportowym modelem 300 SL Gullwing, co pozwoliło mu połączyć wysoki komfort z przyjemnością z prowadzenia dla kierowcy. Wersja 300c w zamkniętym nadwoziu powstała jedynie w 1432 egzemplarzach. Ukazała się w 1955 roku, […] Post Mercedes 300c W186 Adenauer 1956 – 100000 PLN – USA pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Ferrari 250 GTO 1962 – UK

Ferrari 250 GTO to obecnie jeden z najdroższych samochodów klasycznych. W maju 2012 roku 250 GTO z 1962 r. Stirling Moss’a stało się najdroższym samochodem w historii, sprzedane w prywatnej transakcji za 38 115 000 dolarów. Dla porównania, kiedy GTO wprowadzono na rynek, kosztowało 18 tys. dolarów amerykańskich. Nie każdy jednak mógł je kupić, ponieważ […] Post Ferrari 250 GTO 1962 – UK pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Jawa Pionyr 1960 – Warszawa

Jawa Pionyr swoją nazwą podkreśla swoje pierwszeństwo w szeregu typów Jawy 50, jednego z najpopularniejszych motorowerów zza żelaznej kurtyny. Typ 555 różnił się od 550 bardziej zgrabnym oblachowaniem, przedłużonym poza obręb jednoosobowego siodełka. Prostota obsługi, dostępność, niewielka waga i niskie spalanie – to wszystko sprawiło, ze Jawa była pojazdem lubianym i używanym przez wszystkich: mężczyzn, […] Post Jawa Pionyr 1960 – Warszawa pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 42900 PLN – Stargard Szczeciński

Brytyjskie blachy nie zawsze oznaczają kierownicę ze złej strony. Rajdowa legenda, Lancia Delta HF Integrale, produkowana była wyłącznie w wersji z kierownicą po lewej. To pozwala rozszerzyć poszukiwania wymarzonego klasyka również na ten rynek, choć trudno już liczyć na okazję. Te najlepiej zachowane, jak i najbardziej poszukiwane egzemplarze z limitowanych serii Evolution osiągnęły już stratosferę […] Post Lancia Delta HF Integrale 1988 – 42900 PLN – Stargard Szczeciński pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Mercedes 250 SE W108 1967 – 49900 PLN – Poznań

Mercedes jest jak wino, z wiekiem dojrzewa i nabiera smaku. Mercedes 250 SE W108 uznawany jest często za pierwszą generację S-klasy. Pierwszą i dla wielu – najlepszą. Klasyczny urok tego samochodu jest niepodważalny, czar chromu i prawdziwego drewna ponadczasowy, a komfort i moc jaką oferuje zdecydowanie przekracza standardy lat 60-tych. Niezwykle łatwo się w nim […] Post Mercedes 250 SE W108 1967 – 49900 PLN – Poznań pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Polski Fiat 125p 1970 – 27900 PLN – Bielsko-Biała

Jeszcze kilka lat temu oferta „Dużych Fiatów” była całkiem szeroka, lecz z każdy rokiem jest coraz ciężej, szczególnie jeżeli wymarzymy sobie wczesny egzemplarz, charakteryzujący się chromowaną atrapą chłodnicy, klamkami skalpelami, kierownicą z dodatkowym pierścieniem i biegami przełączanymi przy kierownicy. Aktualnie oferta taka jak w ogłoszeniu – Polski Fiat 125p z pierwszego okresu produkcji, utrzymany w […] Post Polski Fiat 125p 1970 – 27900 PLN – Bielsko-Biała pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.

Giełda klasyków

Opel Kadett D 1983 – 7500 PLN – Krynica-Zdrój

Opel Kadett D stylistycznie wpasował się w modę na ostre kanty lat 70-tych, stylistycznie dopasowując się do modeli Senator i Monza. Pod karoserią skrywał rewolucję – przedni napęd, nowe silniki oraz wytrzymałe rozwiązania mechaniczne, które sprawdzały się i były chwalone nawet kilkanaście lat później, w następcy o opływowych kształtach – Kadecie E oraz w jego […] Post Opel Kadett D 1983 – 7500 PLN – Krynica-Zdrój pojawił się poraz pierwszy w Giełda klasyków.