Seat Ibiza 2015 facelifting [59 zdjęć]

Motofilm

Seat Ibiza 2015 facelifting [59 zdjęć]

Seat postanowił odświeżyć model Ibiza fundując mu delikatny facelifting. Odmłodzone egzemplarze trafią do europejskich salonów późnym latem tego roku. Z zewnątrz zmieniło się bardzo niewiele. Reflektory posiadają teraz światła do jazdy dziennej w technologii LED, oferta felg powiększyła się o nowe 16- i 17-calowe wzory, a także będzie można pomalować auto na dwa nowe kolory: Moonstone Grey oraz Chilli Red. Dodatkowo, klient będzie mógł zdecydować się na specjalny pakiet kolorystyczny, który pozwala na pomalowanie niektórych akcentów(na zewnątrz i wewnątrz) innym lakierem niż reszta nadwozia. W środku znalazło się miejsce na nowy system infotainment z funkcją MirrorLink, który pozwoli pasażerom synchronizację z własnym smartfonem. Seat współpracuje teraz także z Samsungiem i będzie przy zakupie oferował Samsunga Galaxy A3 z zainstalowaną aplikacją Seat ConnectApp. Pozwoli ona między innymi na odczytywanie głosowe wiadomości email czy SMS, a nawet wiadomości z Facebooka i Twittera. Klienci pod maskę mogą zamówić między innymi benzynowy silnik 1,4 TSI ACT generujący moc 150 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Ma on spalać średnio 4,8 l/100 km. Drugą opcją benzynową jest 1,0 TSI o mocy 95 KM lub 110 KM. Najsłabszy w ofercie jest 75-konny, wolnossący motor o pojemności 1,0 litra. W kwestii silników wysokoprężnych mamy do dyspozycji 75-konny silnik 1,4 TDI (3,4 l/100 km) oraz 1,6 TDI w dwóch wariantach mocy: 90 oraz 105 KM.

Civic Type R – Więcej informacji i nowe zdjęcia

Motofilm

Civic Type R – Więcej informacji i nowe zdjęcia

Honda opublikowała więcej informacji na temat nowego Civica Type R. Jako bonus dorzucono także ponad 20 nowych zdjęć. Civic Type R będzie dostępny w europejskich salonach od lipca 2015 roku. Wybór klientów będzie ograniczony jedynie do wersji 5-drzwiowej i pięciu kolorów lakieru: biały, czarny perłowy, srebrny metallic, niebieski metallic oraz czerwony. Pod maską znajdą oni 2-litrową jednostkę VTEC Turbo o mocy 310 KM(dostępnych przy 6,500 rpm) oraz 400 Nm(dostępnych od 2,500 do 4,500 rpm). Silnik ‚kręci się do 7,000 obrotów na minutę i potrafi rozpędzić japończyka do setki w czasie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h, a producent deklaruje, że średnie spalanie w cyklu mieszanym ma wynosić 7,3 l/100 km przy emisji CO2 równej 170 g/km. Wnętrze przywita nas czerwono-czarnymi kubełkowymi fotelami, spłaszczoną u dołu kierownicą oraz specjalnym centralnym wyświetlaczem, na którym zobaczymy informacje na temat przeciążeń, doładowania, temperatur wody i oleju oraz czasu okrążenia czy przyspieszenia. Zawieszenie to nowy układ Adaptive Damper System, który pozwala na niezależną kontrolę wszystkich czterech kół, dzięki czemu auto jeszcze lepiej będzie się trzymało drogi, a także będzie w stanie zapewnić odpowiedni komfort podczas jazdy na co dzień. Za hamowanie odpowiada system Brembo składający się między innymi z 350-milimetrowych nawiercanych tarcz z przodu, na które nałożono 4-tłoczkowe zaciski.

Nowe BMW Serii 7 poznamy już 10 czerwca [zapowiedź]

Motofilm

Nowe BMW Serii 7 poznamy już 10 czerwca [zapowiedź]

BMW przygotowało krótką wideo-zapowiedź nadchodzącej wielkimi krokami premiery nowego BMW Serii 7. Ma się ona odbyć już 10 czerwca. Wtedy dowiemy się jak ostatecznie wygląda generacja G11 flagowej limuzyny bawarskiego producenta. //www.youtube.com/watch?v=3hnYf-Xvmss

Nowy Opel Astra 2016 [wyciek]

Motofilm

Nowy Opel Astra 2016 [wyciek]

Na włoskiej stronie Carpassion.it pojawiły się pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Opla Astry. Oczywiście nie jest to oficjalna publikacja, zdjęcia po prostu wyciekły. Przód auta jest trochę podobny do aktualnej generacji, ale z pewnością od razu poznamy nową Astrę po chromowanym grillu i nowych reflektorach (opcjonalnie IntelliLux LED Matrix). Z tyłu naszą uwagę przyciąga przełamany słupek C oraz wąskie i długie lampy. Z boku zmieniono także pozycję lusterek, w których (o dziwo!) nie umieszczono kierunkowskazów. Wnętrze to zupełnie nowa kierownica i deska rozdzielcza z dotykowym ekranem, obsługującym między innymi opcje Android Auto i Apple CarPlay. Pod maską będzie można znaleźć jeden z trzech silników benzynowych: 3-cylindrowe 1,0 o mocy 115 KM, 140-konne 1,4 turbo oraz 1,6 turbo o mocy 195 KM. Ofertę silników wysokoprężnych zasilą dwie jednostki: pierwsza o pojemności 1,6 oraz druga, 2-litrowa jednostka CDTI o mocy 195 KM. Jeszcze więcej zapewne dowiemy się w przeciągu kilku godzin, gdy Opel opublikuje oficjalną informację prasową.

Kłótnia baranów i biedna Toyota Camry [wideo]

Motofilm

Kłótnia baranów i biedna Toyota Camry [wideo]

Gdy dwa barany się kłócą, nie warto wchodzić im w drogę… Na własnej skórze przekonał się o tym pewien właściciel Toyoty Camry, który będzie musiał wymienić zderzak w swoim samochodzie…

Błyskawica tuż przed radiowozem! [wideo]

Motofilm

Błyskawica tuż przed radiowozem! [wideo]

Piorun, który pada przed samochodem to raczej rzadkie zjawisko. Wideo poniżej pokazuje jednak, że podobne zdarzenie jest jak najbardziej możliwe. Materiał pochodzi z radiowozu policjantów z Mississippi w Usa.

Czy to jest Fiat 500X Abarth?

Motofilm

Czy to jest Fiat 500X Abarth?

Gdzieś we Włoszech został przyłapany biały Fiat 500X, który prawdopodobnie jest wersją Abarth włoskiego crossovera. Wskazują na to podwójne rury wydechowe i ogromne 19-calowe aluminiowe felgi. Nie wiadomo, jaki motor trafi pod maskę 500X Abarth; prawdopodobnie będzie to silnik o pojemności 1,75 l z Alfy Romeo 4C o mocy około 240 KM. Być może Fiat 500X Abarth zadebiutuje we wrześniu podczas wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie i wejdzie do sprzedaży pod koniec 2015 lub na początku 2016 roku.

Mercedes-Benz SL 2016 po faceliftingu przyłapany

Motofilm

Mercedes-Benz SL 2016 po faceliftingu przyłapany

Mercedes-Benz SL po faceliftingu został przyłapany gdzieś w Niemczech i po materiale wideo śmiało można wywnioskować, że nowy SL otrzyma przemodelowane zderzaki, inny grill, reflektory LED, nowe boczne wloty powietrza oraz kilka zmian wewnątrz (technologie bezpieczeństwa, systemy, nowy infotainment). Nowy Mercedes SL po faceliftingu wejdzie na rynek prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

Volvo przywołuje na serwis 200 egzemplarzy XC90

Motofilm

Volvo przywołuje na serwis 200 egzemplarzy XC90

Volvo zaprasza do swojego serwisu 200 egzemplarzy świeżo sprzedanych XC90. Zorientowano się, że może w nich występować problem z wiązką elektryczną podpiętą do przednich foteli. Istnieje ryzyko złego podpięcia oraz niewystarczającej izolacji kabli, przez co boczne poduszki powietrzne mogą nie zadziałać poprawnie podczas wypadku. Akcja dotyczy aut sprzedanych głównie w Szwecji, ale są też egzemplarze z pozostałej części Europy a także ze Stanów Zjednoczonych.

Audi RS7 ucieka przed policją! [wideo]

Motofilm

Audi RS7 ucieka przed policją! [wideo]

Audi RS7 to jeden z najmocniejszych modeli Audi. Pod maską tego potwora siedzi 4.0 l silnik TFSI o mocy 560 KM, który z pewnością zadowala nawet najbardziej wymagających. Nie powinno być też problemu z ucieczką przed policją, na co dowodem będzie poniższy filmik nakręcony gdzieś na moście nad szwedzką autostradą… Warto dodać, że RS7 i jego kierowca są uczestnikami Gumball 3000.  

Ten gość kupił 14 Ferrari [wideo]

Motofilm

Ten gość kupił 14 Ferrari [wideo]

Pieter van Naeltwijck mieszka obok salonu Ferrari w Monako. I jest też ich najlepszym klientem. W ciągu ostatnich pięciu lat kupił 14 samochodów tej włoskiej marki, w tym Ferrari LaFerrari. CNN Money podaje w reportażu, że Pieter van Naeltwijck dysponuje w garażu także McLarenem P1, Aston Martinem Vanquish, dwoma Porsche 911 i Range Rover. Pieter kupił ponad 100 samochodów od 1980 roku.

Nowe logo Volkswagena [oficjalnie]

Motofilm

Nowe logo Volkswagena [oficjalnie]

Specjaliści od marketingu w koncernie Volkswagena zdecydowali wprowadzić poważne zmiany w aktualnym wizerunku marki. Postanowili zamienić ‚urzędującą’ do tej pory czcionkę „Volkswagen Utopia” na zupełnie nową – „Volkswagen Text”. Będzie się ona pojawiała na wszelkich materiałach reklamowych a także na zewnątrz i wewnątrz samochodów. Czcionka jest opisywana jako bardziej nowoczesna, mniej geometryczna i bardziej dynamiczna.

Cztery końcówki wydechu to za mało? [zdjęcie]

Motofilm

Cztery końcówki wydechu to za mało? [zdjęcie]

Producenci często podkreślają sportowy charakter niektórych produkowanych przez siebie modeli między innymi poprzez montowanie kilku końcówek układu wydechowego. Do czynienia możemy mieć z dwoma lub czterema końcówkami po bokach zderzaka, z wydechem umieszczonym centralnie, a czasem nawet z boku samochodu. Właścicielowi tego Mercedesa S65 AMG jednak nie wystarczyło seryjne zwieńczenie układu wydechowego czterema eleganckimi prostokątami. Jego pomysł na dodanie ‚charakteru’ swojemu autu możecie zobaczyć na zdjęciu powyżej.

Nowe Audi RS6 rozbite w Poznaniu [wideo]

Motofilm

Nowe Audi RS6 rozbite w Poznaniu [wideo]

Audi RS6 potrafi być naprawdę wdzięcznym samochodem, ale tylko w odpowiednich rękach… Na wideo poniżej możecie zobaczyć, co się stanie, jak do kierownicy dorwie się idiota… Ten incydent zdarzył się około godziny 12 w Poznaniu. Rozpędzone RS6 przejechało przez skrzyżowanie na czerwonym świetle i uderzyło w tramwaj. Kierowca RS6 odniósł tylko niewielkie obrażenia.

Tak wygląda zatrzymanie prawa jazdy – ku przestrodze [wideo]

Motofilm

Tak wygląda zatrzymanie prawa jazdy – ku przestrodze [wideo]

Od 18 maja w Polsce obowiązują nowe przepisy, w myśl których prawo jazdy jest odbierane kierowcom, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość o dwa razy w terenie zabudowanym. Temu kierowcy policjanci zmierzyli 107 km/h na odcinku, na którym można jechać maksymalnie 50 km/h. Efekt? Prawo jazdy zabrane na trzy miesiące i mandat.

Nastolatek chciał ukraść tego samego Lexusa dwa razy

Motofilm

Nastolatek chciał ukraść tego samego Lexusa dwa razy

Okres dorastania to trudny czas w życiu człowieka. Szalejące hormony powodują, że do głowy nastolatka przychodzą różne głupoty… I choć każdy z nas zrobił w tym czasie coś szalonego, nie sądze, że ktoś z Was ukradł samochód – i to dwa razy, jak ten młodzieniec… Chłopak na wideo poniżej ma 17 lat i mieszka w dzielnicy Bronx w Nowym Jorku. Pewnej nocy zdarzyło mu się ukraść Lexusa NX i parę butów, którego w stanie nienaruszonym zwrócił dwa dni później… Kto by jednak pomyślał, że ten sam nastolatek zdecyduje się ukraść to samo auto ponownie? Za drugim razem jednak próba nie powiodła się, ponieważ „młodego” zauważył sąsiad. Oba incydenty możecie obejrzeć na wideo poniżej.

Litery napisu „Porsche” ułożone w złej kolejności…

Motofilm

Litery napisu „Porsche” ułożone w złej kolejności…

Właściciel Porsche 911 z Dubaju z pewnością nie był zadowolony, gdy po powrocie z warsztatu (małe wgniecenie z tyłu) zauważył, że litery napisu Porsche zostały ułożone w złej kolejności… – „Porshce”. Oczywiście naprawienie tego błędu jest proste i nie wymaga dużo czasu, ale szefowie serwisu musieli najeść się niesamowitego wstydu, gdy klient wrócił do nich z pretensjami. Litery prawdopodobnie już są na właściwym miejscu. Via: Ollie Martin

Tesla Model S P85D niszczy hamownię [wideo]

Motofilm

Tesla Model S P85D niszczy hamownię [wideo]

Potężny moment obrotowy dostępny od razu gwarantuje nie tylko świetne przyspieszenie i niesamowite przeciążenia. Niestety potrafi on także zniszczyć hamownię. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu można usłyszeć niepokojący dźwięk. W tym momencie zerwał się pas transmisyjny. Chwilę przed jego zerwaniem komputer pokazał wartość 949 Nm. Są oczywiście auta, które mogą się pochwalić większym momentem obrotowym, jednak w żadnym z nich nie jest on osiągany w tak krótkim czasie. httpv://www.youtube.com/watch?t=16&v=XqvCa1OfisU

Skoda Superb Kombi z 660-litrowym bagażnikiem [oficjalnie]

Motofilm

Skoda Superb Kombi z 660-litrowym bagażnikiem [oficjalnie]

Trzy miesiące po opublikowaniu zdjęć nowego Superba Skoda prezentuje nam wersję kombi z potężną pojemnością bagażnika wynoszącą 660 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 1950 litrów. Gdy auto zostanie wprowadzone do sprzedaży we wrześniu tego roku ustawi ono nowe standardy w swojej klasie w dziedzinie przestrzeni wewnątrz. Pod maską znajdziemy taką samą gamę silnikową jak w przypadku sedana, czyli silniki benzynowe o mocy od 125 do 280 KM oraz diesle od 120 do 190 KM. Dodatkowo również będzie dostępna opcja napędu na cztery koła. Wewnątrz, oprócz ogromnej przestrzeni, pojawi się nowy infotainment z systemem SmartLink oraz dostępem do internetu.

Ferrari Enzo po bliskim spotkaniu ze słupem

Motofilm

Ferrari Enzo po bliskim spotkaniu ze słupem

Pewien właściciel Ferrari Enzo z Korei Południowej z pewnością jest załamany po tym jak zaparkował swoim hypercarem na słupie telegraficznym. Wbił się on centralnie w przód auta. Istnieje szansa, że 650-konne Ferrari uda się naprawić i jeszcze nie raz przyniesie radość swojemu posiadaczowi.

Kolejna akcja serwisowa Porsche 918 Spyder

Motofilm

Kolejna akcja serwisowa Porsche 918 Spyder

To już trzecia akcja serwisowa dotycząca Porsche 918 Spyder. Tym razem sprawa dotyczy pewnego elementu z włókna węglowego. Istnieje zagrożenie, że może on uszkodzić jedną z wiązek elektrycznych, która odpowiada za system chłodzenia. Porsche wspomniało, że są to auta wyprodukowane przed końcówką ostatniego miesiąca i należą do nich 223 egzemplarze z USA, 76 z Niemiec oraz 23 ze Szwajcarii.

Audi R8 i Lamborghini Huracan z 5-cylindrowym silnikiem

Motofilm

Audi R8 i Lamborghini Huracan z 5-cylindrowym silnikiem

Bardzo możliwe, że w przyszłości Audi R8 oraz Lamborghini Huracan będą napędzane 5-cylindrowymi silnikami. Ma się tak stać ze względu na bardzo wysokie podatki dotyczące wielkich silników obowiązujące w Azji. Grupa Volkswagena rozważa zatem montaż motorów o mniejszych pojemnościach w sportowych modelach takich jak Huracan czy R8. 5-cylindrowe jednostki 2,5-litrowe dzięki zastosowaniu turbosprężarki razem z kompresorem mogą oferować nawet 600 KM i 650 Nm.

Corvette Z06 i niedoświadczony kierowca – efekt? [wideo]

Motofilm

Corvette Z06 i niedoświadczony kierowca – efekt? [wideo]

Chevrolet Corvette Z06 jest jednym z najmocniejszych samochodów z USA. Silnik V8 o pojemności 6,2 l generuje 659 KM i 881 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dlatego jego użytkowanie z pewnością nie jest łatwe. Na własnej skórze przekonał się o tym pewien mężczyzna, który stracił kontrolę nad amerykańską maszyną na prostej drodze o suchej nawierzchni…

Skoda Superb RS – ładna, ale nie wejdzie do produkcji

Motofilm

Skoda Superb RS – ładna, ale nie wejdzie do produkcji

Skoda ogłosiła, że w sprzedaży niedługo pojawi się Superb w specjalnej wersji sportowej, ale pomimo ulepszeń wizualnych oraz mechanicznych, samochód nie będzie nosił nazwy Superb RS. Informacje od producenta natchnęły znanych na naszym blogu theophiluschin i X-tomi’ego do przygotowania wizualizacji wersji RS. Całość wygląda bardzo muskularnie i agresywnie. Światła dzienne, obniżone sportowe zawieszenie i podwójna końcówka układu wydechowego dają bardzo pozytywne wrażenie. Pod maską usportowionego Superba pojawi się prawdopodobnie silnik o mocy powyżej 300 KM (zważywszy na fakt, że obecnie najmocniejsza wersja generuje 260 KM). Inne szczegóły pozostają owiane tajemnicą.

Oto prawdziwy dźwięk silnika Audi S4 [wideo]

Motofilm

Oto prawdziwy dźwięk silnika Audi S4 [wideo]

Audi S4, podobnie jak wiele współczesnych samochodów, jest wyposażone w system generujący z głośników fałszywy dźwięk silnika – w tym przypadku całość emituje rasową V-szóstkę, dzięki czemu uszy kierowcy w pełni cieszy się z każdego przejechanego kilometra. Czy ktoś jednak zastanawiał się, jak nowe S4 brzmi po odłączeniu tej funkcji? Na wideo poniżej możecie zobaczyć i usłyszeć porównanie.

Ferrari 458 Speciale upokarza bolidy F1! [wideo]

Motofilm

Ferrari 458 Speciale upokarza bolidy F1! [wideo]

Formuła 1 idzie w złym kierunku. Jeśli regularnie oglądasz pojedynki najszybszych kierowców świata, na pewno zauważyłeś, że bolidy są coraz cichsze i mniej agresywne. Trzema słowami – magia dźwięku przepada. Na szczęście pojawiają się amatorzy, którzy pomimo powszechnego downsizingu, nie przejmują się „ekoporadami” oszołomów i pozwalają cieszyć nasze uszy. Jednym z nich z nich jest ten właściciel Ferrari 458 Speciale, który zamontował wydech emitujący dźwięk bolidu F1 sprzed lat…

Audi A7 Sportback 3.0 TDI 2015 [test]

Motofilm

Audi A7 Sportback 3.0 TDI 2015 [test]

Będę za nim tęsknił. Właśnie takimi słowami pragnę rozpocząć wpis dotyczący Audi A7 Sportback. W pewnym sensie zakochałem się w tym egzemplarzu przez przypadek, a jak wiadomo, przypadki są najlepsze! Przez parę dni miałem przyjemność bycia szczęśliwym ‚posiadaczem’ poliftingowej odmiany Audi A7 Sportback z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym. Wspomniany facelifting nie zbyt obfituje w zmiany. Jeśli chodzi o stylistykę pojawiły się delikatnie zmienione zderzaki, grill czy nowe końcówki układu wydechowego. Klienci w standardzie otrzymują od teraz przednie i tylne lampy w pełni wykonane w technologii LED z ‚dynamicznymi’ kierunkowskazami. Oprócz tego na liście wyposażenia pojawiły się nowe opcje personalizacji wnętrza oraz nowe felgi. W ofercie znalazła się też nowa jednostka wysokoprężna 3,0 TDI Ultra o mocy 217 KM, która ma spalać średnio 4,7l/100 km. Gdzieś pod toną plastiku widocznego po otwarciu maski w moim egzemplarzu skrywał się również 3-litrowy silnik diesla, jednak w tym przypadku porcje świeżego powietrza do sześciu cylindrów dostarczają aż dwa ślimaki, co skutkuje mocą maksymalną wynoszącą 320 KM. 650 Nm momentu obrotowego, szybka, 8-biegowa skrzynia Tiptronic i legendarny napęd Quattro gwarantują genialne właściwości jezdne. Niemal dwutonowy pocisk potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 5,2 sekundy. Nie odpuszczając w tym momencie gazu musimy uważać, bo uzyskanie wyższych, dużo wyższych wartości nie trwa długo, a jak wiecie, ostatnio aby rozstać się ze swoim prawem jazdy wystarczy dosłownie chwila nieuwagi i zbliżające się urodziny żony pana policjanta. Podczas rozpędzania towarzyszy nam przyjemny pomruk silnika V8. Nie, nie pomyliłem się, V8. Producent zdecydował się na zamontowanie głośniczków przy końcówkach układu wydechowego, które potrafią imitować dźwięk 8-cylindrowego silnika. I muszę przyznać, że wychodzi im to całkiem sprawnie! Producent deklaruje, że średnie spalanie ma wynosić 7,4 litra w mieście i 5,4 poza miastem. Niestety moje obliczenia są nieco inne. W trasie maksymalnie udało mi się zejść do 5,9l /100 km ale musiałem się postarać. Przy normalnej jeździe wartość ta będzie się wahała gdzieś w okolicach ‚siódemki’. W mieście ciężko o jednocyfrowy wynik. Po części to wina samochodu, który prowokuje do dynamicznej jazdy. Najwyższe wskazanie komputera pokładowego jakie odnotowałem to 14,8 l/100 km, ale opanowując swoje sportowe zachcianki jesteśmy w stanie odjąć od tego wyniku około 5 litrów. Jako, że jest to Audi, nie będę się tu rozpisywał na temat prowadzenia samochodu, bo do tego nie można mieć żadnych zastrzeżeń. System Quattro zapewnia ogromną pewność oraz błyskawicznie naprawia nasze błędy w podbramkowych sytuacjach. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne pracuje bez zarzutów i nawet na 21-calowych kołach z naciągniętymi niskoprofilowymi oponami przejazd przez dziurawe miejskie uliczki nie będzie przeszkadzał naszej lubej w precyzyjnym umalowaniu ust i oczu. Oczywiście możemy też zrobić jej psikusa przestawiając tryb na Sport. Wtedy z kolei szybsze pokonywanie ostrych zakrętów pójdzie Wam równie gładko jak ucieczka naszego premiera z kraju. Osobiście, gdybym był premierem, to chętnie kazałbym się wywieźć właśnie na pokładzie A7. Sportowe, aczkolwiek wygodne fotele obite pikowaną skórą, czterostrefowa klimatyzacja, czy system nagłośnienia Bang&Olufsen o wartości Dacii Duster pozwalają na podróżowanie w bardzo komfortowych warunkach. W dodatku mamy też dostęp do bezprzewodowego internetu LTE, dzięki któremu poczujemy się prawie jak w PolskimBusie! Kierowca z pewnościa doceni także system HUD oraz nowy kolorowy wyświetlacz umieszczony między zegarami, na którym możemy oglądać ekran nawigacji z satelitarnymi mapami Google. Ponadto ten egzemplarz wyposażono również w kamerę termowizyjną, która pomaga nam w nocy podczas jazdy przez słabo oświetlone drogi. Wykrywa ona ludzi oraz zwierzęta, więc dowiemy się o nich dużo wcześniej i będziemy w stanie zapobiec niebezpiecznym sytuacjom. W nocy pomogą nam także reflektory MATRIX LED, które trafiły na listę opcji wyposażenia dodatkowego dopiero po faceliftingu. Przy cenie testowanego egzemplarza wynoszącej 569,390 złotych jest to niestety zabawka tylko dla tej bogatszej części społeczeństwa. Ale z drugiej strony, może to i lepiej, bo gdyby na ulicach częściej spotykało się takie auta, szybko by się nam opatrzyły i nie robiły już na nas takiego wrażenia. Złoty lakier położony na dynamicznej i niestandardowej bryle, która sprawnie przemieszcza się na dużych 5-ramiennych felgach zwraca na siebie uwagę. Wiele razy widziałem w lusterkach odwracające się głowy przechodniów zastanawiających się co to za model Audi i dlaczego taki młodzik jeździ autem które wygląda jak milion dolarów. Na początku napisałem, że zakochałem się przez przypadek. Dlaczego? Ponieważ pierwotnie do naszej redakcji miało trafić A7 z benzynowym silnikiem o mocy 333 KM, ale w ostatniej chwili podstawiono nam Audi z silnikiem diesla. I to właśnie dzięki genialnemu TDI ten samochód tak dobrze zapadnie mi w pamięci. Nie dość, że zapewnia świetne osiągi, mało pali i dodatkowo, jeśli chcemy, możemy poudawać, że mamy pod maską o dwa cylindry więcej. V6 TFSI nie posiada takiej opcji, samo w sobie niestety też nie brzmi zbyt ciekawie, jest tylko delikatnie szybsze (333 KM, 0-100 km/h w 5,1 s) i będzie częściej prosiło o wizytę na stacji benzynowej. Czy znalazłem w tym samochodzie jakieś wady? Jeśli miałbym się czepiać to koło kierownicy mogłoby być delikatnie grubsze(wciąż za ideał uważam tą z BMW 435i) i pani, która odczytuje nam prognozę pogody mogłaby ładniej i poprawniej mówić po polsku. Ale to są drobne szczegóły, które w żaden sposób nie wpływają na decyzję, że jest to jedno z moich ulubionych aut, którymi miałem okazję jeździć i mogę je śmiało polecić każdemu …kogo na nie stać. Dane Techniczne: Napęd Rodzaj silnika: wysokoprężny, podwójnie doładowany, V6 Pojemność: 2897 cm3 Oś napędzana: 4×4 (Quattro) Moc maksymalna: 320 KM / 3900-4600 rpm Maks. moment Obr: 650 Nm / 1400-2800 rpm Skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna Nadwozie Długość / Szerokość / Wysokość: 4 974 / 1 911 / 1 420 mm Rozstaw osi: 2 914 mm Pojemność bagażnika w litrach: 535 / 1390 Masa własna: 1 970 kg Dane eksploatacyjne Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,2 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Zużycie paliwa – trasa: 7,0 l/100km Zużycie paliwa – miasto: 10,5 l/100km Zużycie paliwa – cykl mieszany: 8,6 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 73 litrów Emisja CO2 [g/km]: 136

Różnica między E 63 AMG i E 63 AMG S [przyspieszenie]

Motofilm

Różnica między E 63 AMG i E 63 AMG S [przyspieszenie]

Mercedes-Benz produkuje samochody, które wpasowują się w niemal każdy gust. Oferta niemieckiego producenta jest tak szeroka, że nawet konkretny model oferowany jest np. w dwóch opcjach. Mowa o modelu E63 AMG, który w wersji standardowej E63 AMG generuje 557 KM i 720 Nm, natomiast w wersji „S” legitymuje się mocą 585 KM i 800 Nm. Na wideo poniżej możecie zobaczyć rzeczywistą różnicę obu w modeli.

Fiat Aegea oficjalnie

Motofilm

Fiat Aegea oficjalnie

Fiat oficjalnie zaprezentował nowy model Aegea, który zastąpi na rynku model Linea. Premiera samochodu odbyła się w Stambule w Turcji, natomiast Włosi zapowiadają, że Aegea trafi do sprzedaży do ponad 40 krajów. Sprzedaż w Turcji rozpocznie się w listopadzie. Fiat Aegea mierzy 4,5 m długości, 1,78 szerokości i 1,48 m wysokości przy rozstawie osi 2,64 m. Pojemność bagażnika wynosi 510 litrów. Aegea powstała na platformie 500X i Jeepa Renegade i będzie oferowana z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma jednostkami wysokoprężnymi o mocy od 95 do 120 KM. Najbardziej ekonomiczny wariant ma spalać mniej niż 4 l ropy na 100 km. Fiat wyposażył Aegea m.in. w system rozrywki z ekranem dotykowym o rozmiarze 5-cali, system nawigacji, Bluetooth, funkcję komend głosowych, port USB, AUX, iPod, trójramienną kierownicę i kamerę cofania.

Chris Harris za kierownicą Porsche 991 GT3 RS [wideo]

Motofilm

Chris Harris za kierownicą Porsche 991 GT3 RS [wideo]

Chrisowi udało się odbyć w końcu jazdę testową najnowszym Porsche 911 w najbardziej hardkorowej jak dotąd odmianie GT3 RS. 500 konny, 4-litrowy motor napędzający tylną oś oraz aerokit zapewniający masę przyczepności sprawiły potężny uśmiech na twarzy brytyjskiego dziennikarza. Takie testy ogląda się z czystą przyjemnością. //www.youtube.com/watch?v=-hTLk1rU_ZI