BMW X5 zniszczone podczas jazdy próbnej [zdjęcia]

Motofilm

BMW X5 zniszczone podczas jazdy próbnej [zdjęcia]

Przedwczoraj w rosyjskim mieście Togliatti 28-letni mężczyzna wziął na jazdę próbną nowe BMW X5. Nie wiemy dokładnie jak to się stało, ale niestety, najprawdopodobniej po trafieniu w krawężnik, potencjalny kupiec dachował. Na szczęście ani kierowcy, ani pracownikowi salonu, który jechał na miejscu pasażera, nic poważnego się nie stało. No cóż, przynajmniej sprawdził czy auto jest bezpieczne. Ciekawe czy zdecyduje się na zakup nowej X5.

Citroen rozważa nowe nazewnictwo swoich modeli

Motofilm

Citroen rozważa nowe nazewnictwo swoich modeli

Citroen rozważa wprowadzenie nowego nazewnictwa swoich modeli. Ma ono pozwolić na łatwiejsze rozróżnienie typu samochodu. Ma ona również oddzielić Citroeny od nowej marki DS. Aktualnie Francuzi są na etapie analizowania i nie są w stanie podać teraz więcej szczegółów na ten temat.

Torowa wersja Porsche Caymana GT4 [wideo]

Motofilm

Torowa wersja Porsche Caymana GT4 [wideo]

Najprawdopodobniej mamy do czynienia z torową wersją Porsche Caymana GT4. Spotkano je podczas testów na włoskim torze Monza. Jak możemy zauważyć, auto ma jeszcze niższe zawieszenie, i jeździ na lekkich felgach znanych właśnie z takiego typu samochodów. Poza tym wlot za drzwiami wydaje się być większy, a zderzaki mają nieco inny kształt. Wnętrze wypatroszono i zamontowano klatkę bezpieczeństwa, a za odprowadzanie spali odpowiedzialny jest inny układ wydechowy. //www.youtube.com/watch?v=4VP7Ffiqpk8

Dziecko wypadło z auta w czasie jazdy [wideo]

Motofilm

Dziecko wypadło z auta w czasie jazdy [wideo]

Nie wiemy jakim cudem do tego doszło, dlaczego drzwi się otworzyły, i dlaczego kierowca- matka dziecka, tego nie zauważyła i dalej kontynuowała jazdę. No i w końcu, dlaczego dziecko nie jechało w foteliku i nie było przypięte pasami bezpieczeństwa? Czy da się to w jakikolwiek sposób wytłumaczyć? Na szczęście, poza wielkim strachem, dziecku nic się nie stało. Ale pomyślcie tylko, jak ta sytuacja mogłaby się skończyć, gdyby zdarzyło się to na jakiejś bardziej ruchliwej drodze… //www.youtube.com/watch?v=4obyb7y5Z2U

Citroen Aircross Concept oficjalnie [zdjęcia]

Motofilm

Citroen Aircross Concept oficjalnie [zdjęcia]

Już wcześniej pokazywaliśmy Wam zapowiedź oraz wyciek jednego zdjęcia tego konceptu, a teraz mamy dla Was pełną galerię. Citroen Aircross Concept czerpie trochę stylistycznie z Citroena C4 Cactus, z tym że jest jeszcze bardziej szalony i nawet może się podobać. Wewnątrz jest równie ciekawie jak na zewnątrz, znajdziemy tam przesuwany ekran na desce rozdzielczej i ciekawe fotele obite kolorowym materiałem. Zapewne w wersji produkcyjnej będzie to wyglądało ‚nieco’ inaczej, ale Citroen wie jak przyciągnąć uwagę. Pod maską znajdziemy hybrydę łączącą 218-konny silnik turbobenzynowy o pojemności 1,6 litra, napędzający przednią oś, oraz 95-konny silnik elektryczny napędzający tylne koła. Zasieg na baterii ma wynosić około 50 km, przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 4,5 sekundy a średnie spalanie to 1,7 l/100 km. Na żywo Citroena Aircross Concept będzie można zobaczyć już 22 kwietnia na targach w Szanghaju.

Alfa Romeo z silnikami Ferrari

Motofilm

Alfa Romeo z silnikami Ferrari

Alfa Romeo oficjalnie potwierdziła, że pracuje aktualnie nad dwoma zupełnie nowymi jednostkami napędowymi. Pierwszą z nich jest 4-cylindrowy silnik benzynowy, który będzie w stanie generować wysoką moc. Drugi motor składający się z 6 cylindrów i ma on powstać we współpracy z Ferrari. Nie podano jeszcze żadnych szczegółowych danych, wiemy jedynie, że rocznie Alfa Romeo planuje wyprodukować 200,000 takich jednostek.

Inwazja Ferrari 458 Italia [wideo]

Motofilm

Inwazja Ferrari 458 Italia [wideo]

Londyn jest popularnym miejscem dla supersamochodów. Nic więc dziwnego, że w stolicy Wielkiej Brytanii łatwo można trafić na Ferrari 458 Italia. Na wideo poniżej możecie zobaczyć kompilację przyłapanych egzemplarzy. Przypomnijmy, że 458 napędzane jest przez 4.5 l silnik V8 o mocy 570 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 3.4 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 325 km/h lub 320 km/h (Spider).

Nowy rekord prędkości… ciągnikiem!

Motofilm

Nowy rekord prędkości… ciągnikiem!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jaką prędkość może osiągnąć ciągnik? Prawdopodobnie nie, dlatego podpowiemy – ten najszybszy – Valtra T234 – pochodzi z Finlandii i właśnie ustanowił nowy rekord Guinnessa – 130,165 km/h. Za kierownicą usiadł czterokrotny rajdowy mistrz świata Juha Kankkunen. Wideo z bicia rekordu możecie obejrzeć poniżej.

BMW M135i [0-255 km/h]

Motofilm

BMW M135i [0-255 km/h]

BMW M135i chowa pod maską sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 l i mocy 320 KM przy 5800 rpm oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model ten teoretycznie przyspiesza do setki w 5,1 s oraz osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Na wideo poniżej możecie zobaczyć, jak to wygląda w praktyce.

Nowy silnik czterocylindrowy turbo 1.2 l Toyoty

Motofilm

Nowy silnik czterocylindrowy turbo 1.2 l Toyoty

Toyota wydała więcej szczegółów na temat nowej czterocylindrowej jednostki benzynowej turbo o pojemności 1.2 l, która pojawi się w nowym Aurisie. Pojemność wynosi 1196 cm3, natomiast generowana moc to 116 KM pomiędzy 5200 i 5600 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy równy 185 Nm. Toyota twierdzi, że silnik zużywa średnio 4,7 l paliwa na 100 km i emituje do atmosfery 109 g/km CO2. Egzemplarz wyposażony w automatyczną skrzynię biegów zużywa 0,1 l i 3 g/km CO2 mniej. Przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 10,1 s, natomiast prędkość maksymalna to 200 km/h. Źródło: Toyota

SUV Mercedes Maybach będzie hybrydą

Motofilm

SUV Mercedes Maybach będzie hybrydą

Rzecznik prasowy Mercedesa po raz kolejny potwierdza, że na rynku pojawi się Mercedes Maybach SUV. Model ten powstanie na platformie GLS nowej generacji (obecnie GL) i będzie konkurował z Bentley’em Bentayaga i Maserati Levante. Mercedes Maybach SUV będzie dłuższy i szerszy niż GLS, natomiast całość otrzyma napęd hybrydowy.

Mercedes-Benz GLE startuje od €53,966 [ceny]

Motofilm

Mercedes-Benz GLE startuje od €53,966 [ceny]

Mercedes-Benz ogłosił cennik dla modelu GLE na rynku niemieckim. Najtańszy model GLE 250 z 204-konnym dieslem kosztuje od 53.966 euro (56.703 euro z 4MATIC). W następnej kolejności jest GLE 350d 4Matic o mocy 258 KM, który dostępny jest w cenie 60.749 euro oraz GLE 400 4Matic o mocy 333 KM za 60.928 euro. Wariant hybrydowy GLE 500 4Matic o łącznej mocy 442 KM rozpoczyna się od 73.899 euro, podczas gdy GLE 500 4Matic można nabyć za 76.874 euro. Topowa wersja GLE 63 AMG z 557-konnym silnikiem benzynowym V8 kosztuje 111.384 euro lub 121.261 euro (za wersję S o mocy 585 KM). Mercedes GLE oficjalnie Pierwsze dostawy Mercedesa GLE rozpoczną się w sierpniu.

Porsche 918 Spyder najszybsze na Phillip Island [wideo]

Motofilm

Porsche 918 Spyder najszybsze na Phillip Island [wideo]

Porsche 918 Spyder ustanowiło nowy rekord na torze Phillip Island. Niemiecki hypercar z pakietem Weissach ustanowił czas 1:38,02 i tym samym stał się najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na australijskim torze. 918 Spyder jest napędzane przez 4.6 l silnik V8 połączony z jednostkami elektrycznymi i generuje łącznie 889 KM. Auto osiąga setkę w 2,6 s i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 345 km/h.

Lyons LM2 Streamliner w Nowym Jorku z opóźnieniem

Motofilm

Lyons LM2 Streamliner w Nowym Jorku z opóźnieniem

Lyons LM2 Streamliner to prototyp amerykańskiego supersamochodu, kryjącego pod maską silnik generujący potężne 1,700 KM. Ma on przyspieszać do setki w czasie 2,2 sekundy a jego prędkość maksymalna ma wynosić aż 290 Mph czyli 467 km/h. Prototyp miał zostać pokazany na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku …i pokazano go, ale dopiero podczas dni publicznych, ponieważ producent nie zdążył zakończyc budowy auta przed końcem dni prasowych. Mamy na razie tylko jedno zdjęcie, ale już możemy stwierdzić, że niestety do najpiękniejszych to on nie należy.

Ostatnie 3 odcinki Top Gear będą wyemitowane

Motofilm

Ostatnie 3 odcinki Top Gear będą wyemitowane

Brytyjski The Week głosi, że BBC wyemituje na swoim kanale pozostałe 3 odcinki Top Gear. Większośc materiałów była już nakręconych wcześniej, więc wkrótce będziecie mogli po raz ostatni zobaczyć swoich trzech ulubionych prezenterów porównujących między innymi VW Golfa R i Subaru Imprezę WRX STi, starcie brytyjskiej i amerykańskiej ekipy Top Gear oraz wyprawę w trzech małych sportowych samochodach: Fiacie 124 Spider, Peugeocie 304 Cabriolet oraz MGB GT.

Genialne Bugatti veyron Super Sport sprzedane w Dubaju [zdjęcia]

Motofilm

Genialne Bugatti veyron Super Sport sprzedane w Dubaju [zdjęcia]

Dubajski dealer samochodów egzotycznych Al Ain Class Motors sprzedał niedawno Bugatti Veyrona Super Sport w genialnej konfiguracji kolorystycznej. Karoseria zbudowana jest z barwionego na niebiesko włókna węglowego, a wnętrze pokryto brązową skórą. Ten 1200-konny Egzemplarz wyprodukowano w 2011 roku i od tej pory przejechał on zaledwie 1900 kilometrów. Niestety nie wiemy ile nowy właściciel musiał za niego zapłacić

Lexus NX Wald International [tuning]

Motofilm

Lexus NX Wald International [tuning]

Wald International zaprezentował swoją wizję personalizacji Lexusa NX. Pakiet zawiera dokładkę przedniego zderzaka, poszerzenia nadkoli oraz nowe progi. Dodatkowo możemy domówić spoiler na klapę bagażnika oraz jeden z kilku kompletów felg. Niestety zabrakło zmian pod maską.

Lamborghini Aventador Roadster na felgach PUR [zdjęcia]

Motofilm

Lamborghini Aventador Roadster na felgach PUR [zdjęcia]

Czego chcieć więcej niż Lamborghini Aventadora w wersji Roadster z rzucającym sie w oczy lakierem Rosso Corsa? Może ciekawszych niż seryjne felg? Jedną z propozycji ma dla Was firma PUR, która zamontowała w takim właśnie egzemplarzu komplet LX04.V3. Na przedniej osi pojawiły się felgi o średnicy 20″ i szerokości 9″ a na tylnej 21-calowe obręcze o szerokości aż 12,5″. Pomalowane czarnym lakierem świetnie pasują do dachu, wlotów czy chociażby dyfuzora Lambo. Świetna konfiguracja!

Tak brzmi Porsche 911 GT3 RS [wideo]

Motofilm

Tak brzmi Porsche 911 GT3 RS [wideo]

Według wielu jedną z najciekawszych premier podczas tegorocznych targów w Genewie było Porsche 911 GT3 RS. Agresywne nadwozie, 500-konny silnik, który przekazuje moc na tylną oś za pomocą 7-biegowej skrzyni PDK i 3,3 sekundy do setki. Takimi suchymi danymi chwaliło się Porsche, teraz jednak mamy dla Was film, na którym usłyszycie jak brzmi ta bestia! //www.youtube.com/watch?v=xA9Jm7_jNz8

Tak powstawało Ferrari FXX K [wideo]

Motofilm

Tak powstawało Ferrari FXX K [wideo]

Ferrari FXX K to torowa wersja LaFerrari, która wygrała tegoroczną nagrodę Red Dot Best of the Best Award za najlepszy design samochodowy. Z tej okazji Ferrari postanowiło pokazać wszystkim jak przebiegał proces jego projektowania. //www.youtube.com/watch?v=spMpf1Pve6Q

Dwa supercary na felgach Vossen [wideo]

Motofilm

Dwa supercary na felgach Vossen [wideo]

Vossen opublikował kilka zdjęć oraz krótkie wideo prezentujące ich kute felgi wypełniające nadkola Lamborghini Huracan oraz McLarena 650S Spider. Są to lekkie felgi Vossen Forged Precision Series VPS-310. Na przedniej osi zamontowano 20-calowe obręcze, z kolei na tylnej 21-calowe. Jeśli jesteście w posiadaniu takiego auta, może warto pomyśleć o zmianie kół na nadchodzący sezon? //www.youtube.com/watch?v=Zl68sOqFXxA

Jaguar F-Pace zadebiutuje we Frankfurcie

Motofilm

Jaguar F-Pace zadebiutuje we Frankfurcie

Jaguar potwierdził, że na wrześniowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie zobaczymy ich pierwszego SUVa – F-Pace. Będzie on napędzany nowymi jednostkami dostępnymi także w Jaguarze XE oraz Land Roverze Discovery Sport. Najmocniejszym silnikiem ma być benzynowe V6 o pojemności 3 litrów.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona w jednej rodzinie od 40 lat [wideo]

Motofilm

Ferrari 365 GTB/4 Daytona w jednej rodzinie od 40 lat [wideo]

Właśnie tak powinna wyglądać miłość do samochodu. Auto trzymane w jednym garażu przez ponad 40 lat to jest coś! Dodajmy, że chodzi o Ferrari 365 GTB/4 Daytona z 12-cylindrowym silnikiem, uważane za jedno z najpiękniejszych aut z Maranello. Ten egzemplarz jest członkiem rodziny od zakupu w 1974 roku aż do teraz, czyli już od ponad 40 lat! //www.youtube.com/watch?v=eRgAIKuIFfk

Skakali na maski samochodów jak na materac [wideo]

Motofilm

Skakali na maski samochodów jak na materac [wideo]

Grupka młodych chłopaków z Kansas postanowiła urozmaicić sobie powrót do domu z imprezy skacząc na maski zaparkowanych przy ulicy samochodów. Ludzka głupota nie zna granic. Na szczęście po chwili na miejscu pojawili się stróże prawa i zrobili z nimi porządek. //www.youtube.com/watch?v=1f1wpHIpyKQ

Nowy Mercedes SLK z napędem na przód?

Motofilm

Nowy Mercedes SLK z napędem na przód?

Po sieci krążą plotki, że Mercedes-Benz planuje wprowadzić do oferty małe cabrio bazujące na Klasie A. Ma ono mieć napęd na przednią oś i materiałowy dach. Wykorzystanie płyty podłogowej z miejskiego Mercedesa znacznie obniży wszelkie koszty i może pozwoli Mercedesowi na wyprzedzenie BMW pod względem najlepiej sprzedającej się marki premium.

Toyota GT86 Prestige TRD [test]

Motofilm

Toyota GT86 Prestige TRD [test]

Jak wiele mocy jest potrzebne i ile pieniędzy trzeba wydać, aby auto które kupimy dawało nam ogromną frajdę z jazdy? Toyota chce nam udowodnić, że niewiele. Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze biorąc pod lupę model GT86. Od marca 2012 roku Toyota oraz Subaru rozpoczęły produkcję bliźniaczych modeli – Toyota GT86 oraz Subaru BRZ. Cel był prosty, stworzenie możliwie taniego auta, podatnego na modyfikacje, które sprawi że uśmiech zostanie permanentnie przytwierdzony do twarzy kierowcy. Zbudowano więc małe coupe, pod maskę wsadzono zaledwie 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik bokser o mocy 200 KM i całą tę moc przekazano na tylną oś. W połączeniu z kołami o standardowej szerokości czyni GT86 autem, które niezwykle chętnie pokonuje wszelkie zakręty w kontrolowanym poślizgu. Taką zabawkę można kupić już za niecałe 120 tys złotych. Egzemplarz, który otrzymaliśmy do testu to wersja Prestige(143,900 PLN) doprawiona kilkoma elementami opracowanymi przez Toyota Racing Development. Wyróżnia się ona przede wszystkim układem wydechowym z czterema końcówkami, wycenionym na 6,500 złotych. Oprócz tego mamy tutaj dodatkową karbonową rozpórkę poprzeczną pod maską i kilka detali wewnątrz sygnowanych logo TRD takich jak gałka zmiany biegów czy przycisk Start/Stop. Aktualnie w ofercie nie znajdziemy już wersji Prestige, teraz Toyota podzieliła cennik na dwie części: Active(119,900 PLN) i Premium(129,900 PLN)Na liście wyposażenia Active znajdziemy między innymi blokadę mechanizmu różnicowego, sportowy tryb systemu stabilizacji jazdy VSC Sport, 7 poduszek powietrznych, czujniki ciśnienia w oponach i to praktycznie wszystko z ciekawostek. Wyższa wersja Premium oferuje dodatkowo lampy biksenonowe razem z diodami LED do jazdy dziennej, tempomat, system bezkluczykowy i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Za dopłatą otrzymamy system multimedialny Toyota Touch z 6,1-calowym ekranem dotykowym i 6- głośnikami(2,800 PLN) oraz nawigację(3,210 PLN). Na szczęście niezależnie od wersji właściwości jezdne pozostają bez zmian. Dwulitrowy bokser brzmi nieźle i chętnie wkręca się na obroty. Zachęca do szybkiej jazdy a jeśli tylko chcemy potrafi spalić naprawdę niewiele jak na swoje możliwości. W trasie jesteśmy w stanie zejść nawet do 5,6 l / 100 km! Jazda w mieście podwaja tę wartość, ale to i tak nieźle jak na sportowy samochód. Silnik GT86 może przenosić moc na tylną oś zarówno za pomocą manualnej jak i automatycznej skrzyni biegów. Wersja z automatem oferuje także łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Ale szczerze mówiąc, zabawa z ręczną zmianą biegów przynosi dużo więcej frajdy! A o to przecież w tym aucie chodzi. Jazda GT86 jest jak narkotyk – uzależnia. Podnosi poziom endorfin i adrenaliny. Nie pozwala wysiąść z samochodu. Każe nam pokonywać kolejne kilometry, a każdy zakręt najchętniej bokiem, a dzięki stosunkowo wąskim oponom przychodzi to bardzo łatwo. Fotele także chcą nas zatrzymać wewnątrz jak najdłużej. Trzymają świetnie w zakrętach i jednocześnie nie męczą podczas dłuższych tras. Niestety na przejażdżkę zabierzemy tylko jedną osobę. Co prawda za fotelami jest coś w rodzaju kanapy, ale tam usiądzie co najwyżej małe dziecko w foteliku, albo ktoś z amputowanymi do kolan nogami. Ewentualnie możemy tam wozić zakupy, choć i to nie jest zbyt rozsądne, bo gdy tylko na naszej drodze pojawi się jakiś zakręt, to istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zawartość siatek znajdzie się w zupełnie innym miejscu. GT86 jest idealna do nauki driftowania. Łatwość z jaką można to robić w tym aucie powala na kolana. Jak to powiedział kiedyś Jeremy Clarkson „Można nią driftować nawet podczas czytania książki.”. Samochód prowadzi się bardzo pewnie, każdy ruch kierownicy ma natychmiastowe przełożenie na koła, a optymalnie zestawione zawieszenie nie przyprawia o ból pleców podczas jazdy po nierównościach. Na uwagę zasługuje tutaj także bardzo krótki skok lewarka zmiany biegów. Dodatkowo Toyota GT86 jest bardzo rozwojowa. Doładowanie tego silnika turbiną czy kompresorem pozwala na osiągnięcie dużo większych mocy sięgających 400 KM, a nawet i jeszcze wyższych. Tak więc za około 120 000 złotych da się kupić naprawdę ciekawy samochód, o świetnych właściwościach jezdnych, który daje mnóstwo frajdy z jazdy i do tego nie jest bardzo drogi w utrzymaniu. Pozostaje tylko decyzja- GT86 czy BRZ. Różnią się one tylko kilkoma detalami stylistycznymi, więc wybierzecie to, które się Wam bardziej podoba, lub to, do której marki macie większy sentyment. Uważam, że jest to auto, którym każdy motoryzacyjny świr powinien się chociaż raz w życiu przejechać. Dane Techniczne: Napęd Rodzaj silnika: benzynowy, wolnossący, B4 Pojemność: 1998 cm3 Oś napędzana: tylna Moc maksymalna: 200 KM / 7000 rpm Maks. moment Obr: 205 Nm / 6400 rpm Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Nadwozie Długość / Szerokość / Wysokość: 4 240 / 1 775 / 1 285 mm Rozstaw osi: 2570 mm Pojemność bagażnika w litrach: 243 Masa własna: 1 240 kg Dane eksploatacyjne Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,6 s Prędkość maksymalna: 226 km/h Zużycie paliwa – trasa: 5,5 l/100km Zużycie paliwa – miasto: 10,7 l/100km Zużycie paliwa – cykl mieszany: 7,9 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów Emisja CO2 [g/km]: 181 

Tak może wyglądać nowy SUV Renault [render]

Motofilm

Tak może wyglądać nowy SUV Renault [render]

Na blogu theophiluschin.com pojawił się rendering nowego SUVa Renault, który najprawdopodobniej pojawi się wkrótce w ofercie francuskiego producenta. Ma byc pozycjonowany poniżej Espace i dzielić płytę podłogową z Nissanem X-Trail. Na renderingu widzimy nazwę Ondelios zaczerpniętą z koncepcyjnego Renault pokazanego w 2008 roku, jednak najnowsze plotki głoszą, że będzie się on nazywał Koleos.

Tak brzmi Audi RS6 DTM Olssona [wideo]

Motofilm

Tak brzmi Audi RS6 DTM Olssona [wideo]

Parę dni temu Jon Olsson zaprezentował nam nową odsłonę swojego Audi RS6 Avant. Teraz mamy dla Was dwa filmy, niestety kiepskiej jakości, na których słychać jak brzmi prawie 1000-konne V8. Mamy nadzieję, że sam właściciel opublikuje wkrótce materiały wideo, które będą wyglądały trochę lepiej. //www.youtube.com/watch?v=AXiA2gAKkxQ //www.youtube.com/watch?v=gydVuJWCUws

Samochody autonomiczne także z logo AMG

Motofilm

Samochody autonomiczne także z logo AMG

Mercedes-AMG zapowiedział, że również będzie pracował nad technologią autonomiczności ich samochodów. Uważają, że wysoka moc nie przeszkadza temu, aby jazdą sterował komputer i że będzie to bezpieczne. Na szczęście będzie to tylko opcja, którą da się wyłączyć za pomocą przycisku, dzięki czemu kierowcy także będą mogli czerpać przyjemność z jazdy. Pierwszym samochodem autonomicznym z silnikiem o dużej mocy było Audi RS7 Piloted Driving Concept, co potwierdza, że takie rozwiązania są możliwe.

Hybrydowy Jaguar jeszcze nie teraz

Motofilm

Hybrydowy Jaguar jeszcze nie teraz

Jaguar oficjalnie potwierdził, że aktualnie nie planuje brać udziału w wyścigu hybryd. To ciekawe, ponieważ większość konkurentów, takich jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz, już od jakiegoś czasu mają w swojej ofercie takie samochody. Aktualnie Jaguar nadal uczy się tej technologii i twierdzi, że musi być w stu procentach przekonany, że ich rozwiązania są w pełni sprawne i nie odbiegają od konkurencji. Opcja samochodów hybrydowych nie jest zatem odrzucona na zawsze, ale musimy na to jeszcze poczekać. Co więcej, Jaguar myśli nawet o w pełni elektrycznym samochodzie.