Motofilm

Aston Martin zapowiada Vantage GT8

Jeszcze w tym tygodniu Aston Martin pokaże nam hardcorową wersję Vantage V8. Będzie się ona nazywała GT8 i ma być stworzona do walki z Porsche GT3 RS. Szkic, który widzicie, został rozesłany do potencjalnych klientów, wraz z informacją o premierze auta w ciągu najbliższego tygodnia. Pozostaje nam zatem nic innego tylko czekać na kolejne informacje i zdjęcia.

Motofilm

Perfekcyjne wyjście z trudnej sytuacji podczas rajdu [wideo]

Brawo, brawo, brawo! Takimi słowami pilot kierowcy rajdowej Dacii Logan na załączonym materiale wideo skomentował perfekcyjne wyjście z trudnej sytuacji na jednym z zakrętów podczas wyścigu Rally Brasov 2016 w Rumunii. Sami zobaczcie i oceńcie – jest skill?

Motofilm

Mercedes-Benz zatrudnia 200 pracowników w Bremen

Mercedes-Benz ogłosił, że w związku z wprowadzeniem na rynek nowego modelu GLC Coupe, zakłady w Bremen zmieniają umowy 200 pracowników – wszyscy otrzymają stałe zatrudnienie (do tej pory byli zatrudnieni tymczasowo). W zakładach w Bremen Mercedes-Benz zatrudnia 12.500 pracowników, którzy oprócz GLC Coupe i C Cabrio produkują klasę C, klasę C Coupe, C kombi, klasę E i e Coupe oraz GLC, SLC i SL.

Motofilm

Ferrari 458 Spider szaleje na drogach [wideo]

Tak mocne auto jak Ferrari 458 Spider daje sporo przyjemności z jazdy, ale używanie go w tak ryzykowny sposób na drogach publicznych, jak kierowca na załączonym materiale wideo, jest krótko mówiąc… dyskusyjne. Oceńcie sami. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk')); Hooligan in Ferrari leeft zich uit! Opublikowany przez Hart voor Auto's na 30 marca 2016

Subaru Forester 2016 po liftingu

Motofilm

Subaru Forester 2016 po liftingu

Subaru przygotowuje się do wprowadzenia na rynek odmłodzonego modelu Forester. W sieci pojawiły się właśnie dwie fotografie, które ujawniają wygląda nowego modelu. Wizualnie Forester po liftingu charakteryzuje się nowymi reflektorami ze światłami do jazdy dziennej LED, przemodelowanymi zderzakami, dyfuzorem oraz lekko poprawionym grillem. Wewnątrz znajdziemy nową trójramienną kierownicę, lekko przeprojektowaną konsolę centralną, kilka dekoracji i materiały wykończeniowe lepszej jakości. Całość jest lepiej wyciszona i współpracuje z tymi samymi jednostkami napędowymi, co obecnie. Nie dysponujemy niestety zdjęciami kabiny pojazdu. Źródło: Subaru

Motofilm

Jaguar F-Type SVR w tunelu [wideo]

Jaguar F-Type SVR szalejący w tunelu o długości 422 m? Brzmi bardzo dobrze. Dokładnie takie połączenie możecie obejrzeć na załączonym materiale wideo.

Motofilm

2,500-konny Nissan GT-R bije rekord na 1/4 mili [wideo]

7,38 sekundy. Nie jest to oczywiście czas przyspieszenia do 100 km/h. Tyle potrzebował Nissan GT-R aby pokonać dystans 1/4 mili. Po 7,3 sekundy od startu prędkościomierz wskazywał 314 km/h. Jaka moc jest potrzebna aby uzyskać taki wynik? 2471 koni mechanicznych. Robi wrażenie, prawda? Dodajmy, że auto jest dopuszczone do ruchu ulicznego. 7,38 to o 0,1 sekundy szybciej niż rekordowy przejazd GT-R’a Alpha Omega. Ale to nie wszystko, Nissan przygotowany przez T1 Race Development pobił także rekord prędkości uzyskanej na dystansie 1/2 mili. Udało mu się rozpędzić do 378 km/h.

BMW Z5 testowane w Szwecji [zdjęcia szpiegowskie]

Motofilm

BMW Z5 testowane w Szwecji [zdjęcia szpiegowskie]

Na portalu motor1.com pojawiły się zdjęcia szpiegowskie nowego roadstera BMW, który ma się pojawić na rynku na przełomie roku 2017 i 2018. Jak możecie zauważyć, BMW Z5 wyposażone będzie jednak w miękki dach, a nie jak wcześniej twierdzono – hardtop. Ma to zapewnić niżej umieszczony środek ciężkości, oraz oczywiście mniejszą wagę. BMW Z5 powstaje we współpracy z Toyotą, która na tej samej platformie buduje swój samochód. Pod maską bawarskiego auta najprawdopodobniej pojawią się zarówno 4- jak i 6-cylindrowe silniki benzynowe o mocy nawet 425 KM.

Motofilm

Odświeżone Volvo S60 i V60 Polestar [oficjalnie]

Niestety pod maską Volvo S60 oraz V60 w wersji Polestar nie znajdziemy już pięknie brzmiącego, 6-cylindrowego silnika. Od teraz te właśnie modele będą napędzane 2-litrowym silnikiem 4-cylindrowym znanym z wersji T6. Generuje on 367 KM, co prawda jest to więcej niż w przypadku R6, ale z pewnością pozostanie pewien niedosyt akustyczny. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy. Większą moc uzyskano poprzez zastosowanie podwójnego doładowania turbiną i kompresorem, nowych tłoków, wałków rozrządu, dolotu powietrza, układu wtryskowego oraz kilku innych ulepszeń. Napęd przekazywany jest na 4 koła za pomocą 8-biegowej skrzyni automatycznej. Dodatkowo Polestar wyróżnia się zredukowaną o 20 kilogramów wagą, wydajniejszym układem hamulcowym, oraz lekkimi 20-calowymi felgami. Volvo S60 i V60 Polestar mają być produkowane w liczbie 1500 egzemplarzy rocznie, czyli dwukrotnie wyższej niż w przypadku poprzednika. [See image gallery at motofilm.pl]  

Motofilm

Niezwykle mocne BMW 335i e91 [tuning]

Zazwyczaj nie pokazujemy Wam samochodów tuningowanych indywidualnie przez właścicieli. Częściej są to po prostu propozycje firm tuningowych, do których możemy oddać swoje auto. Tym razem zrobimy jednak wyjątek, ponieważ prezentowane BMW zrobiło na nas ogromne wrażenie. Szary matowy kolor, dodatki z włókna węglowego, spory dyfuzor z końcówkami układu wydechowego Akrapovic i grafitowe felgi, spod których wyglądają duże żółte zaciski hamulcowe. Te wszystkie elementy zgrywają się w sposób idealny ze zgrabną sylwetką BMW e91. Pomyślicie pewnie, że to wersja 320d po chiptuningu. Nic bardziej mylnego. Pod maską znajduje się 3-litrowy silnik benzynowy N54 znany z 335i. Oczywiście nie pozostał on seryjny. Właściciel postanowił zamontować dwie większe turbosprężarki, dzięki którym uzyskuje doładowanie na poziomie nawet 2 barów. To, w połączeniu z pozostałymi modyfukacjami(m.in. 3,5-calowy downpipe, przeprogramowanie ECU, wtrysk metanolu) pozwoliło na „wydmuchanie” aż 813 KM i 1024 Nm. Robi wrażenie, prawda? [See image gallery at motofilm.pl]  

Motofilm

Tesla Model 3 [oficjalnie]

Elon Musk oficjalnie zaprezentował swoje najnowsze dziecko – Teslę Model 3. Jest to najmniejszy model w gamie tego producenta elektrycznych samochodów. Od wczoraj przed salonami ustawiały się długie kolejki chętnych na rezerwację swojego egzemplarza, jednak dopiero teraz tak naprawdę wiedzą oni co zamówili. To co najważniejsze w tym samochodzie to cyferki, na temat których spekulowano. Po pierwsze – bateria ma pozwolić na przejechanie około 350 kilometrów na jednym ładowaniu. To nieco mniej niż oczekiwano, ale producent uspokaja, że trwają prace nad stworzeniem kolejnych wariantów Modelu 3, z większym zasięgiem, a także z lepszymi osiągami. Po drugie – przyspieszenie do 100 km/h ma trwać około 6 sekund. No i po trzecie – cena wynosząca $35,000. Przednia część Modelu 3 mocno przypomina Porsche Panamerę, z tyłu zaś znajdziemy już kształty typowe dla tej marki. Wnętrze przeznaczone dla 5 osób charakteryzuje się minimalizmem. Centralnym punktem jest ogromny monitor o rozdzielczości 4K, dzięki któremu będziemy mogli sterować wszystkimi ustawieniami pojazdu. Sprzedaż ma ruszyć na początku przyszłego roku, ale już teraz Tesla zebrała 115 tysięcy zamówień. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Litchfield Porsche 911 Turbo S [tuning]

Litchfield ma dla nas propozycję na bardzo subtelny tuning Porsche 911 Turbo S. Dyskretne zmiany pozwalają czerpanie jeszcze większej radości z jazdy przy jednoczesnym zachowaniu charakteru Porsche. Moc silnika zwiększono zaledwie o 45 KM, moment obrotowy z kolei wzrósł o 49 Nm. To za sprawą tytanowego układu wydechowego, który jest lżejszy od seryjnego o 16 kilogramów. W osiągnięciu mocy pomaga także tajemnicze urządzenie o nazwie Cobb AccessPORT, które pozwala na dostosowanie wielu ustawień silnika. Dodatkowo auto zawieszono na obniżających sprężynach oraz lekkich felgach HRE z centralnym mocowaniem. Tuner pracuje też nad wydajniejszym układem chłodzenia, co ma w przyszłości pozwolić na jeszcze lepsze osiągi. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Ford Mustang Geiger GT 820 [tuning]

Oto propozycja dla fanów Mustanga, którym seryjne 421-konne V8 nie wystarcza. Geiger przygotował pakiet GT 820 zwiększający moc do …tak, dobrze zgadujecie… 820 KM. Głównym sprawcą zamieszania jest kompresor. Nie obyło się oczywiście bez innych zmian, między innymi kutych tłoków, nowego dolotu powietrza czy układu wydechowego. Po tuningu silnik generuje aż 760 Nm momentu obrotowego. Dodatkowo oferowany jest pakiet stylistyczny składający się z karbonowego grilla, progów bocznych, dyfuzora i spoilera. Dzieło wieńczą 20-calowe koła z wyczynowymi oponami Michelin. Gotowe auto wyceniono na €109,450, ale jeśli ktoś posiada już Mustanga, może zamówić jedynie pakiet modyfikacji. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Pagani Huayra w specjalnej wersji zapowiedziana [wideo]

Na kanale PaganiAutomobili pojawiła się mroczna zapowiedź specjalnej edycji modelu Huayra. Z pewnością doskonale pamiętacie jak wiele przeróżnych wersji Zondy powstało w fabryce Horacio. Teraz podobnie rzecz będzie wyglądała w przypadku aktualnego modelu Pagani. Na filmie możemy zobaczyć jedynie kilka karbonowych detali pokrytych delikatną warstwą niebieskiego lakieru. Na szczegóły musimy jeszcze niestety poczekać.  

Motofilm

Mamy zapowiedź nadchodzącej serii Top Gear

Z pewnością, tak samo jak my, jesteście ciekawi jak nowej ekipie uda się kontynuować najpopularniejszy motoryzacyjny show Top Gear. W sieci pojawił się pierwszy oficjalny trailer nadchodzącej serii. Oto czego możemy się po niej spodziewać.  

Motofilm

Stoją w kolejce po samochód jak po nowego smartfona

Na całym świecie pod salonami Tesli ustawiają się kolejki chętnych do rezerwacji nowego Modelu 3, czyli najmniejszej aktualnie Tesli w ofercie. Przypomina to tłumy stojące pod sklepami z elektroniką podczas premiery nowych gadżetów. Zainteresowani muszą wpłacić zaliczkę w wysokości 1,000$ żeby móc się wpisać na listę oczekujących. Dodajmy, że oficjalna premiera Modelu 3 odbędzie się jutro i żaden z klientów jeszcze nie zna żadnych konkretów na jego temat. Według plotek samochód ma posiadać baterię o pojemności 80 kWh, która ma pozwolić na zasięg około 500 kilometrów.

Motofilm

Spotkanie na drodze z przerażonym koniem [wideo]

Za kierownicą zawsze należy zachowywać szczególną ostrożność. Możesz być najlepszym kierowcą na świecie, ale manewrów innych nie sposób do końca przewidzieć. W tym przypadku – kolizji konia z samochodem – wyjścia z sytuacji właściwie nie było. Niestety nie wiemy czy ktoś został ranny w omawianym incydencie.

Motofilm

Kolizja dwóch Maybachów [wideo]

Rosja jest jednym z niewielu krajów na świecie, w którym mogło dojść do kolizji dwóch Maybachów… W tym przypadku kierowca jednego z nich pomylił biegi i zamiast „R” wrzucił podczas cofania „D”. Straty są na szczęście małe, ale koszty naprawy z pewnością duże. Najbardziej epicka jest reakcja kierowcy powodującego kolizje…

Motofilm

Nowy Opel Astra OPC w 2018 roku

Opel Astra jest obecnie oferowany w wersji pięciodrzwiowej, wagon oraz Astra Sports Tourer. W przyszłym roku lista powiększy się o Astrę OPC, która podobnie jak seryjny hatchback, będzie dostępna wyłącznie w pięcioma drzwiami. Pod maskę Astry OPC trafi prawdopodobnie czterocylindrowa jednostka turbo o mocy około 300 KM. Inne szczegóły pozostają na razie owiane tajemnicą. RENDER: Auto Bild

Motofilm

Pościg za TIRem na Białorusi i… kamienie [wideo]

Jak zobaczycie na załączonym materiale wideo, białoruska policja podczas pościgów łapie się wszelkich metod, które mogą pomóc w zatrzymaniu uciekiniera. Nawet, jeśli są to po prostu… kamienie.

Motofilm

Shell Helix Ultra z Laurem Konsumenta TOP MARKA 2016!

Shell Helix Ultra 5W-40 pracuje w moim Lexusie IS 250 już pół roku. Od momentu zalania, aż do dzisiaj (przejechałem blisko 9000 km) samochód pracuje w nienaganny sposób. Chwaliłem się nawet cichszą pracą silnika i lepszą reakcją na gaz. Mało kto pewnie pamięta jeszcze moje obawy przed zmianą oleju, wszakże nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z olejami Shell, a do testów posłużył mi mój prywatny, wymarzony samochód. Od tamtej pory wiele się zmieniło. Chętniej zabieram Lexusa w trasy i mam absolutną pewność co do jego prawidłowej pracy w moim silniku V6. Tej pewności dodało mi także ostatnie doniesienie o zdobyciu przez Shell Helix Ultra tytułu Laur Konsumenta TOP MARKA 2016, w kategorii jakość produktu. A to oznacza, że perfekcyjne właściwości olejów silnikowych Shell wyprodukowanych w innowacyjnej Technologii Shell PurePlus zauważyłem nie tylko ja. Warto dodać, że to już szósta nagroda przyznana olejom Shell. Oleje Shell Helix Ultra zostały wprowadzone na rynek w 2014 roku i są produkowane z gazu ziemnego. Oleje wyprodukowane w ten sposób mniej zanieczyszczają silnik, bardziej dbają o jego kondycję, cechują się lepszą lepkością oraz mają niższy współczynnik tarcia. Jak się również okazało po 5000 km moich testów, samochód zalany olejem Shell Helix Ultra wyróżnia się także lepszą kulturą pracy i zużywa mniejsze ilości paliwa. Gratulacje dla Shell!

Motofilm

Kompilacja z polskich dróg #42

Oto kolejna kompilacja wypadków samochodowych prosto z polskich dróg. Ponad 7 minut materiału z pewnością daje do myślenia…

Motofilm

BMW potwierdza ultra-luksusowe X7

W wywiadzie dla Automotive News, Ian Robertson potwierdził plany ultra-luksusowego modelu o nazwie X7. Auto ma kosztować więcej niż 100.000 dolarów i będzie wyposażone w cztery siedzenia. Robertson dodał także, że auto będzie charakteryzowało się niepowtarzalną stylistyką nadwozia. Władze BMW pracują także nad nowym kompaktowym modelem, ale szczegóły w tej sprawie nie zostały na razie ujawnione. Prawdopodobnie chodzi o BMW X2. Źródło: Automotivenews

Motofilm

Volvo V60 Polestar jako safety car WTCC

Volvo V60 Polestar będzie służyć jako oficjalny samochód bezpieczeństwa tegorocznego sezonu WTCC w ciągu 12 wyścigowych weekendów. Pierwsza próba samochodu odbędzie się od 1 do 3 kwietnia na torze Paul Ricard we Francji. W stosunku do zwykłego modelu, V60 Polestar przeznaczone jako safety car otrzyma klatkę ochronną i wszystkie niezbędne systemy komunikacji. Pod maską siedzi 3,0 l silnik sześciocylindrowy turbo o mocy 350 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na uzyskanie setki w czasie 4,9 s. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Tej czołówki nigdy byś nie przewidział [wideo]

Na drogach bardzo często dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, których w żaden sposób nie można przewidzieć. Ten przypadek pokazuje, jak łatwo zderzyć się czołowo z innym pojazdem… na autostradzie. Uwaga, materiał może być dla niektórych drastyczny.

Volkswagen Passat Alltrack DSG 2.0 TDI 240

Motofilm

Volkswagen Passat Alltrack DSG 2.0 TDI 240

We wrześniu 2015 roku na naszym rynku pojawiła się już druga generacja Volkswagena Passata dostępna w wersji Alltrack. Na naszym redakcyjnym parkingu zagościł egzemplarz z podwójnie doładowanym 2-litrowym TDI o mocy aż 240 koni. Producent w materiałach reklamowych prezentował nowego Alltracka w ciekawym pomarańczowym kolorze o nazwie Habanero (dopłata 3,020 zł). W naszym teście gości jednak czarny egzemplarz, przez co dosyć trudno odróżnić go od standardowej wersji Passata. Plastikowe nakładki na nadkola, aluminiowe nakładki na lusterka, nieco inne zderzaki i progi tylko delikatnie sugerują, że mamy do czynienia z czymś niestandardowym. Zawieszenie zwiększa prześwit jedynie o 27,5 mm, więc zauważymy to tylko wtedy, gdy zaparkujemy obok innego Passata. Czy tą subtelność należy uznać jako wadę? Oczywiście, że nie. Ważniejsze od wyglądu są przecież właściwości jezdne, a na tym polu Passat ma się czym pochwalić. VW Passat Alltrack jest idealnym wyborem dla ludzi szukających samochodu wszechstronnego. Typowe „volkswagenowskie” prowadzenie, z delikatnie bardziej miękkim zawieszeniem zapewnia świetne wyczucie pojazdu oraz wysoki poziom komfortu, z przewagą tego drugiego. W zależności od potrzeb możemy oczywiście zmienić charakterystykę amortyzatorów wybierając jeden z trybów jazdy. Standardowo instalowany jest system DCC, który daje możliwość wyboru jednego z kilku trybów jazdy powiązaną między innymi ze zmianą ustawień zawieszenia czy skrzyni biegów. Można to oczywiście domówić także do standardowego Passata, ale tylko w Alltracku znajdziemy profil „Offroad”, który zmienia pracę systemu ABS, reakcję pedału gazu na polecenia kierowcy, a także automatycznie włącza asystenta zjazdu oraz podjazdu pod górę. Alltrack standardowo wyposażony jest w napęd 4Motion, który „dopina” tylną oś tylko wtedy gdy jest taka potrzeba. Podczas normalnej jazdy napęd przekazywany jest tylko na przednią oś, co oczywiście ogranicza zużycie paliwa. Oprócz tego mamy także do dyspozycji elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, który pomoże nam w poruszaniu się po luźnej nawierzchni. Uterenowiony wyznacznik polskiego prestiżu oferowany jest w czterech różnych wersjach silnikowych. Nam przypadło testować najmocniejszą odmianę. 2-litrowy silnik TDI z dwiema turbosprężarkami generuje 240 KM i aż 500 Nm momentu obrotowego. Połączono go z 7-stopniową przekładnią DSG co daje nam jeszcze wyższe poczucie komfortu. Kombi ważące niemal 1,800 kilogramów przyspiesza do setki w 6,4 sekundy. Czasy na podobnym poziomie uzyskują dużo lżejsze i zwinniejsze hot-hatche! Oczywiście w przypadku Passata wspomniane przyspieszenie nie wzbudza w kierowcy żadnych emocji. Odczucie wciskania w fotel możemy doświadczyć jedynie przez dosłownie kilka sekund podczas dynamicznego startu spod świateł. Przy wyższych prędkościach o tym, że nabieramy szybkości dowiemy się jedynie spoglądając na cyfrowy prędkościomierz. Spalanie to rzecz względna, bardzo dużo zależy od naszego temperamentu. Jeżdżąc Passatem spokojnie, bez szaleństw w trasie jesteśmy w stanie bez najmniejszego problemu zejść do średniego spalania na poziomie 5 litrów. Gdy mamy jednak ochotę i możliwość pojechania nieco szybciej wartość ta może wzrosnąć nawet dwukrotnie. Miejska jazda skutkuje spalaniem na poziomie średnio 7,5-8 litrów na 100 kilometrów. Jeśli chodzi o kabinę, oprócz nakładek na progi w drzwiach oraz innego rodzaju dekorów, nie znajdziemy tutaj nic odmiennego w stosunku do zwykłego Passata. Prosta i elegancka deska rozdzielcza, elementy wykonane z bardzo dobrej jakości plastików, spasowanie na wysokim poziomie. Po prostu ciężko jest się tu do czegoś przyczepić. Nawet szybka systemu Head-Up Display, który po raz pierwszy pojawił się w aucie z logo VW, jest chowana pod specjalną osłonką, która zapobiega zakurzeniu. Po jej zamknięciu cała deska rozdzielcza wygląda też po prostu ładniej. W Passacie po raz pierwszy zastosowano także cyfrowy wyświetlacz zastępujący tradycyjne zegary. Możemy na nim przeglądać mapę nawigacji, dane multimediów czy po prostu odczytywać informacje z komputera pokładowego. To wszystko na pierwszy rzut oka wygląda może na zbyt skomplikowane, ale w rzeczywistości jest bardzo czytelne i proste w obsłudze. Fotele zapewniają świetny komfort podróżowania a także oferują opcję podgrzewania, wentylacji, a nawet masażu (jedynie w przypadku fotela kierowcy). Za dopłatą można zamówić opcję podgrzewania również tylnej kanapy. Jeśli już mówimy o drugim rzędzie siedzeń, nie ma mowy o jakichkolwiek narzekaniach ze strony pasażerów. Miejsca zarówno na nogi jak i nad głową jest pod dostatkiem, nawet jeśli pasażerowie przednich foteli będą chcieli mocniej rozprostować nogi i odsuną fotele nieco bardziej do tyłu. Foremny bagażnik o pojemności 639 litrów pozwoli na zabranie pokaźnego bagażu każdego z podróżujących. Dodatkowo, jeśli złożymy oparcia tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40) otrzymamy przestrzeń aż 1 769 litrów. W bagażniku znajdziemy także kilka haczyków, uchwytów, gniazdo 12V oraz przycisk do wysuwania haka holowniczego. Alltrack jest droższy od standardowego Passata Varianta o 4,700 złotych. W najtańszej wersji silnikowej, czyli 150-konnym 2,0 TDI z manualną 6-biegową skrzynią, wyceniono go na 147,590 złotych. Dopłata do najmocniejszego BiTDI z DSG wynosi aż 34,100 złotych (181,690 zł). Standardowo wersja Alltrack jest dosyć bogato wyposażona, ale w przypadku testowanego przez nas egzemplarza cena wyleciała w powietrze aż do poziomu około 240,000 złotych. Jest to zasługą między innymi dopisaniu do listy zestawu kamer Area View (3,530 zł), systemu nawigacji Discover Pro (7,780 zł), aktywnego tempomatu (3,080 zł) czy chociażby haka holowniczego (3,920 zł). Volkswagen Passat Alltrack jest świetnym kompromisem dla osób szukających wygodnego samochodu potrafiącego poradzić sobie z bezdrożami, ale których nie stać na, często dwukrotnie droższego, SUV-a. Za Passata też trzeba swoje zapłacić (szczególnie za tak dobrze wyposażony egzemplarz), ale daje on nam odpowiednio dużo w zamian. Takiego stosunku wartości do tego co samochód nam oferuje nie znajdziemy w SUV-ach. Tam po prostu za nie przepłacamy. Dane Techniczne: Napęd Rodzaj silnika: wysokoprężny, podwójnie doładowany, R4 Pojemność: 1 968 cm3 Oś napędzana: obie osie (4Motion) Moc maksymalna: 240 KM / 4000 rpm Maks. moment Obr: 500 Nm / 1750-2500 rpm Skrzynia biegów: 7-biegowa DSG Nadwozie Długość / Szerokość / Wysokość: 4 777 / 1 832 / 1 506 mm Rozstaw osi: 2 789 mm Pojemność bagażnika w litrach: 639 / 1 769 Masa własna: 1 776 kg Dane eksploatacyjne Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,4 s Prędkość maksymalna: 234 km/h Zużycie paliwa – trasa: 6,1 l/100km Zużycie paliwa – miasto: 7,5 l/100km Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6,8 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 66 litrów Emisja CO2 [g/km]: 150 [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Nissan zwiększa produkcję Qashqaia

W związku z rozrostem rynku crossoverów oraz co raz większym zainteresowaniem wśród klientów Nissan postanowił zwiększyć produkcję popularnego Qashqaia. Po zainwestowaniu niemal 30 milionów € Qashqai będzie montowany również na linii numer 2 w brytyjskim Sunderland razem z modelami Juke, Note oraz Infiniti Q30. Produkcja ma się zacząć już pod koniec roku.

Motofilm

TechArt poprawia Porsche 991.2 Turbo S Cabrio [tuning]

TechArt przygotował kurację wzmacniającą dla Porsche 911 Turbo S po faceliftingu. Standardowo auto oferuje 580 KM i 750 Nm. Po wizycie u tunera i oczywiście zostawieniu u niego odpowiedniej ilości gotówki, Wasz silnik będzie generował 640 KM oraz 880 Nm. Dodatkowo możecie domówić delikatny pakiet stylistyczny składający się z dokładki przedniego zderzaka, większego spoilera z tyłu, progów bocznych oraz dyfuzora. Również wnętrze może zostać poprawione, w tym przypadku zastosowano skórę z żółtymi przeszyciami, a także inne dodatki w kontrastującym kolorze. Wisienką na torcie są nowe alufelgi oraz układ wydechowy o zmiennej charakterystyce. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Pies pasażerem LaFerrari [wideo]

Kilka dni temu pokazywaliśmy Wam film marketingowy pokazujący psa parkującego Vauxhalla Corsę. Dzisiaj mamy dla Was kolejne wideo z psem w roli głównej. Tym razem czworonóg występuje w roli pasażera jednego z najbardziej pożądanych supersamochodów. Dysponując Ferrari LaFerrari też bralibyście swojego psa na przejażdżkę?

Motofilm

Znajdź idealną linię na torze z Porsche 911 R [wideo]

Porsche bardzo aktywnie promuje swój nowy model 911 R. Ostatnio Niemcy opublikowali w sieci filmik z lekcją udzielaną przez profesjonalnego kierowcę Patrick’a Long’a, który tłumaczy, jak znaleźć idealną linię przejazdu na torze wyścigowym. Przypomnijmy, że nowe 911 R chowa w sobie sześciocylindrowy silnik 4,0-litrowy o mocy 500 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego.