Motofilm

Abarth 124 Spider [Genewa 2016]

Wiele osób czekało na bardziej sportową odmianę Fiata 124 Spider. Oto ona, przygotowany przez Abartha roadster skrywa pod maską 1,4-litrowy silnik MultiAir Turbo generujący 170 KM i 250 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h jest możliwe w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Napęd może być przekazywany poprzez 6-biegowy manual lub automatyczną skrzynię Sequenziale Sportivo. Z zewnątrz od razu poznacie z czym macie do czynienia. Przemodelowane zderzaki, większe wloty powietrza, spoiler na klapie bagażnika i ciekawa kolorystyka z pewnością zwrócą Waszą uwagę. „Pod spodem” też się sporo dzieje. Usztywnione zawieszenie stworzone we współpracy z firmą Bilstein, czy wydajniejszy układ hamulcowy Brembo z pewnością jeszcze bardziej poprawią jakość prowadzenia i zwiększą radość z jazdy. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

BMW 760Li xDrive Excellence [Genewa 2016]

Niedawno informowaliśmy Was o najmocniejszej Siódemce w gamie BMW. Na swoje stoisko do Genewy producent przywiózł jednak coś jeszcze bardziej wyjątkowego. BMW M760Li w wersji Excellence. Czym się różni? Klienci mogą BEZKOSZTOWO zrezygnować z wszelkich wizualnych elementów M-Pakietu. Zderzaki, felgi, kierownica, zegary i inne detale zostają zatem zastąpione tymi ze standardowej Siódemki, oczywiście okraszone akcentami z palety BMW Individual. Nie wszystkim klientom widocznie przypadła do gustu wizualna strona sportowej odmiany M760Li, więc BMW również im daje szansę na skorzystanie z mocy potężnego V12. Przypomnijmy tylko, że M760Li posiada podwójnie doładowany silnik V12 6,6 litra,o mocy 600 KM i momencie obrotowym wynoszącym 800 Nm. Potrafi on rozpędzić tą limuzynę do setki w czasie 3,9 sekundy. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Czemu warto kupić używany samochód

Wielu coraz częściej decyduje się na zakup samochodu z salonu. Takie osoby, które podejmują ten krok najczęściej po kolejnych oględzinach powypadkowych używanych samochodów, są po prostu zniechęcone dalszymi poszukiwaniami aut na rynku wtórnym. Trudno im się dziwić, choć podstawowe błędy wychodzą po prostu z niewiedzy kupujących i braku umiejętności poprawnej interpretacji ogłoszenia. Dobrze kupione używane auto to przede wszystkim oszczędność pieniędzy – ogromna oszczędność. Nowe samochody tracą na samym wyjeździe z salonu nawet do kilkudziesięciu procent. Warto więc zastanowić się, jak powinien przebiegać standardowy proces szukania samochodu. Sam sprzedałem i kupiłem w swoim życiu przynajmniej kilkanaście używanych samochodów, od Fiata Pandy, przez Hondę Civic, kończąc na Lexusie IS. Każdy absolutnie bezwypadkowy i każdy spisywał się dokładnie tak, jak zapewniał o tym sprzedający. Przynajmniej kilka z tych samochodów udało mi się „urwać” w serwisie autoscout24. Jak dobrze kupić używane auto? Oto siedem pomocnych kroków. Po pierwsze, kupuj wyłącznie od osoby prywatnej. Tak, wiem, że na rynku istnieją uczciwe komisy i firmy zajmujące się sprzedażą samochodu, ale nikt nie zna tak dobrze swojego samochodu, jak osoba prywatna. Łatwiej jest też zbić cenę, bo o ile firma musi zarobić, osoba prywatna sama decyduje o cenie końcowej. Po drugie, pytaj o wszystko – „jest Pan pierwszym właścicielem?”, „Czy było coś robione?”, „Dysponuje Pan kompletem kluczyków?” itp. Tym samym dajesz do zrozumienia, że jesteś poważnym kupującym. Po trzecie, nie szukaj samochodów po kryteriach, typu: „musi mieć klimatyzację”, albo „w grę wchodzi tylko kolor czarny”. Z doświadczenia wiem, że kupujący wykładający 10.000 złotych oczekują cudów, a w rzeczywistości praktycznie nie używają wyposażenia dodatkowego, albo przestają zwracać na to uwagę. Niezadbana klimatyzacja w starym samochodzie może też odbić się na zdrowiu. Auto ma przede wszystkim jeździć. Co nam po klimatyzacji w „kręconym” albo powypadkowym samochodzie? Po czwarte, nie bój się jechać po samochód do innego miasta. Jeśli tylko wskoczy dobra oferta z Zakopanego, a mieszkasz w Gdańsku – ubieraj buty i po prostu po niego jedź. Możesz też zapytać sprzedającego, czy zwróci koszt podróży, jeśli auto okaże się na miejscu niezgodne z treścią ogłoszenia. Po piąte, nie działaj pod wpływem emocji. Niektórym wystarczy piękne, przerobione w photoshopie zdjęcie samochodu i „ładna felga”, aby kupić samochód. To najgorszy błąd. Po szóste, spróbuj wyczuć sprzedającego. Staraj się z nim szczerze porozmawiać i nie bój się otworzyć. Traktuj go jak przyszłego przyjaciela. Wówczas jeśli masz coś do ukrycia, mogą zacząć gryźć go wyrzuty sumienia. I po siódme, dokładnie obejrzyj cały samochód. Lakier, wszelkie uszczelki, silnik… Daj sobie na to czas. A jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, wypytaj sprzedającego lub udaj się do serwisu autoryzowanego dilera. Jeśli zastosujesz się do wszystkich w/w reguł znacznie zwiększysz swoje szansę na kupno dobrego używanego samochodu. Jednocześnie oszczędzisz mnóstwo pieniędzy i nerwów związanych z kupnem nowego auta. Wszakże chyba nie ma gorszego bólu, niż pierwsza ryska na nowiutkim samochodzie. Ile nowe, ile używane? Oto jeden z najlepszych przykładów straty pieniędzy spowodowanej kupnem nowego samochodu. Mercedes S63 AMG 4Matic Long – cena nowego auta – 721 000 złotych. Tymczasem na przykład w serwisie autoscout24.pl można znaleźć dokładnie taki sam samochód z przebiegiem 11.000 km za cenę 505 000 złotych. Różnica wynosi ponad 200.000 złotych, które można przeznaczyć np. na paliwo. Po co przepłacać?

Motofilm

Aston Martin DB11 [Genewa 2016]

Na tą chwilę czekano długo. Aston Martin w końcu zaprezentował następcę modelu DB9. Tak jak poprzednik, Aston Martin DB11 jest dużym krokiem naprzód w historii brytyjskiej marki. Samochód zbudowano na zupełnie nowej platformie oraz zamontowano w nim nowy doładowany silnik V12. Dwie turbiny wydmuchują z pojemności 5,2 litra aż 608 KM oraz 700 Nm. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą 8-biegowej przekładni automatycznej ZF. Po drodze jednak moc przechodzi jeszcze przez samoblokujący się mechanizm różnicowy. Czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h. Wnętrze to również klasa sama w sobie. Znajdziecie tam wszystko to czego moglibyście oczekiwać po Astonie. Genialny wygląd, dbałość o najmniejsze szczegóły oraz jakość wykończenia. Podobno tym razem na tylnych fotelach nawet uda się zmieścić ludzi! Przestrzeń nad głowami wzrosła tam o 54 mm, a na nogi aż o 87 mm. Można w to uwierzyć, ponieważ przestrzeń bagażowa, w stosunku do DB9, zmalała o 20% (270 litrów). Ceny Astona Martina DB11 zaczynają się od 204,900€, a klienci pierwsze egzemplarze odbiorą pod koniec roku 2016. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Chevrolet Corvette Grand Sport [Genewa 2016]

A to jeden z rywali dla wspomnianego przed momentem 911R. Chevrolet przygotował bardzo ciekawą odmianę Corvette o nazwie Grand Sport. Pod maską znajdziecie wolnossący silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra. Moc jaką dostarcza to 460 KM. Klient będzie mógł zdecydować, czy chce w swoim aucie 8-biegowy automat z łopatkami, czy 7-biegową skrzynię manualną. Dodatkowo w silniku zastosowano układ suchego smarowania oraz aktywny układ wydechowy. Zmiany dotyczą także układu hamulcowego, który teraz składa się z 355-mm zestawu na przedniej oraz 340-mm zestawu na tylnej osi. Zawieszenie Magnetic Ride pozwala na zmianę jego charakterystyki, a o rozkład mocy pomiędzy kołami zadba elektroniczny mechanizm różnicowy. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Porsche 911R [Genewa 2016]

Oto jedna z najciekawszych moim zdaniem premier tegorocznego salonu w Genewie dla fanów prawdziwej przyjemności z jazdy. Porsche 911R. Jest to nic innego jak Porsche 911 GT3 RS z manualną skrzynią biegów. Nadwozie może nie zdradza za bardzo z czym mamy do czynienia. Na pierwszy rzut oka może nam się wydawać, że jest to jakaś zwykła Carrera S z czerwonymi paskami. Porsche nie zdecydowało się na zamontowanie wielkich spoilerów czy wlotów powietrza jak w GT3 RS. Moim zdaniem szkoda. Chociażby dyskretny spoiler typu ducktail świetnie by się tu wkomponował. Nad tylną osią drzemie 4-litrowa jednostka generująca 500 KM oraz 460 Nm. W połączeniu 6-stopniową manualną skrzynią biegów, która przekazuje całą moc na tylną oś wrażenia z jazdy Porsche 911R muszą być genialne. Przyspieszenie do setki trwa 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Zapomniałem wspomnieć o masie własnej, wynosi ona 1370 kg, czyli o 50 kg mniej niż w przypadku GT3 RS! Jak tego dokonano? Między innymi błotniki oraz maska z włókna węglowego, magnezowy dach, szyby z tworzywa sztucznego oraz brak tylnej „kanapy”. Wnętrze to gratka dla fanów klasycznego stylu. Fotele kubełkowe częściowo obszyto klimatycznym materiałem, a zegary otrzymały zielone cyfry. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Lamborghini Centenario [Genewa 2016]

Tak Lamborghini świętuje setną rocznicę narodzin założyciela – Feruccio Lamborghini. Jak możecie się domyśleć, nazwa Centenario oznacza ten właśnie jubileusz w języku hiszpańskim. Wyprodukowanych zostanie jedynie 40 egzemplarzy tego modelu, z czego 20 będzie to wersja bez dachu. Wszystkie samochody oczywiście zostały już sprzedane. Każdy za około 1,8 miliona Euro. Za napęd odpowiada wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra generujący 770 Km oraz 700 Nm momentu obrotowego. Potrafi on rozpędzić Centenario do setki w 2,8 sekundy nie zwalniając aż do 350 km/h. całe nadwozie, łącznie z monokokiem wykonano z włókna węglowego, mamy więc do czynienia z czymś przypominającym Sesto Elemento. Mimo to, samochód waży tylko 5 kilogramów mniej niż Lamborghini Aventador SV, czyli 1520 kg. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Mercedes-Benz Klasy C Cabriolet [Genewa 2016]

Mercedes-Benz pokazał swojego konkurenta dla BMW Serii 4 Cabrio, czyli Klasę C bez dachu. Od przeciwnika odróżnia go między innymi wykorzystanie materiałowego, a nie metalowego dachu, który składa się w czasie poniżej 20 sekund. Czynność ta może być wykonywana podczas jazdy, do prędkości 50 km/h. Pojemność bagażnika przy zamkniętym dachu wynosi 360 litrów. W słoneczne dni, gdy chcemy zaczerpnąć trochę więcej świeżego powietrza i otwieramy dach, bagażnik kurczy się do 285 litrów. Nawet gdy na zewnątrz temperatura lekko się ochłodzi, o nasze samopoczucie zadba system AIRSCARF, który spod zagłówka na nasz kark będzie nawiewał ciepłe powietrze. Klienci będą mogli wybrać spośród sześciu wersji silnikowych: C220d – 170 KM/400 Nm C250d – 204 KM/500 Nm C180 – 156 KM/250 Nm C200 – 184 KM/300 Nm C250 – 211 KM/350 Nm C300 – 245 KM/370 Nm C400 4MATIC – 333 KM/480 Nm C43 4MATIC – 367 KM/520 Nm Najmocniejszy wariant – C43 4MATIC potrafi osiągnąć 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Audi Q2 [Genewa 2016]

Na stoisku Audi w Genewie pokazano zupełnie nowego crossovera. Na rynku auto pojawi się jesienią tego roku, będzie to najmniejszy model z serii Q. Zupełnie nowe nadwozie jest bardzo charakterystyczne, z pewnością nie pomylicie tego modelu z żadnym innym, co rzadko się zdarza w dzisiejszych czasach. Czy samochód należy do tych „ładnych”? Odpowiedzcie sobie sami na to pytanie. Wnętrze z kolei bardziej przypomina te znane z innych modeli marki. Minimalizm, okrągłe nawiewy, chowany płaski ekran systemu MMI. Świetnym akcentem są kolorowe wstawki, które rozświetlają cały środek. Bagażnik pomieści 405 litrów, a jeśli złożymy tylne oparcia pojemność ta wzrośnie do 1050 litrów. Gama silników wygląda następująco: 1,0 TFSI 116 KM 1,4 TFSI 150 KM 2,0 TFSI 190 KM 1,6 TDI 116 KM 2,0 TDI 150 KM 2,0 TDI 190 KM Najmocniejsze wersje będzie można wyposażyć w napęd Quattro. Do wyboru klienci będą mieli 6-biegową przekładnię manualną lub 7-stopniowy automat S tronic. [See image gallery at motofilm.pl]

Oficjalnie: Koenigsegg Regera – 1, 2, 300…

Motofilm

Oficjalnie: Koenigsegg Regera – 1, 2, 300…

Alfa Romeo Giulia – pierwsze oficjalne zdjęcia modelu cywilnego

Motofilm

Alfa Romeo Giulia – pierwsze oficjalne zdjęcia modelu cywilnego

Motofilm

Bugatti Chiron [Genewa 2016]

Oto on. Długo oczekiwany następca Bugatti Veyrona – Chiron. Przejdźmy do konkretów. 8 litrów, 16 cylindrów, 4 turbosprężarki 1500 KM(6,700 rpm), 1600 Nm(2,000-6,000 rpm). Przyspieszenie do setki – 2,3 sekundy. Prędkość maksymalna – 420 km/h. WIĘCEJ INFORMACJI WKRÓTCE [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Opel Astra Samochodem Roku 2016 [Genewa 2016]

Z przewagą 15 punktów nad Volvo XC90 tytuł Car Of The Year 2016 otrzymał nowy Opel Astra. Gratulujemy! Już niedługo przetestujemy go dla Was i sprawdzimy czy rzeczywiście zasłużył na to miano. Pełna klasyfikacja konkursu wygląda następująco: Opel Astra – 309 punktów Volvo XC90 – 294 punkty Mazda MX-5 – 202 punkty Audi A4 – 189 punktów Jaguar XE – 163 punkty Skoda Superb – 147 punktów BMW Serii 7 – 143 punkty

Motofilm

MTM S8 Talladega R [tuning]

Obok 500-konnego RS3 na stoisku MTM w Genewie pojawi się ten oto pogromca supersamochodów. 800-konna limuzyna na bazie Audi S8 potrafi przyspieszyć do 200 km/h w czasie 9,9 sekundy, natomiast osiągnięcie 300 km/h zajmuje jej zaledwie 29 sekund. Prędkość maksymalna? 350 km/h. O jakość prowadzenia zadbają 22-calowe felgi z oponami o szerokości 265 mm oraz potężne karbonowo-ceramiczne hamulce. Cena, jaką trzeba zapłacić za to cudo wynosi 222,000€. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Volvo V40 Facelifting [oficjalnie]

Zgodnie z zapowiedzią Volvo przeprowadziło facelifting kompaktowego V40. Zmiany w przedniej części nadwozia obejmują przemodelowany zderzak, większy grill z logo marki oraz nowe reflektory przypominające te znane z modeli XC90 czy S90. Do wyboru klienci będą mieli pięć nowych lakierów nadwozia, a także aż osiem nowych wzorów felg. Wnętrze to nowe kolory tapicerki oraz wykończenia deski rozdzielczej, oraz opcjonalna czarna podsufitka. Kierowca będzie mógł teraz zintegrować swoje auto ze smartwatchem i skorzystać dzięki temu z kilku funkcji sterowania głosowego. Kolejnym atutem jest zastosowanie technologii CleanZone, znanej już z XC90. Gwarantuje ona nieskazitelną czystość powietrza dostającego się z zewnątrz do kabiny. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Ford Fiesta ST200 [Genewa 2016]

Niespodzianką na stoisku Forda podczas tegorocznych targów w Genewie będzie jeszcze mocniejsza odmiana świetnego hot hatcha. Ford Fiesta ST200 napędza 1,6-litrowa jednostka EcoBoost generująca teraz 200 KM oraz 290 Nm. Wartości te mogą być chwilowo zwiększone do 215 KM oraz 320 Nm dzięki funkcji overboost. 6-biegowa skrzynia zyskała nowe przełożenia, co wspólnie z pozostałymi zmianami poskutkowało skróceniem czasu przyspieszenia do 100 km/h do 6,7 sekundy, a także zwiększeniem prędkości maksymalnej do 230 km/h. O lepsze prowadzenie zadba poprawiony system Torque Vectoring Control, obniżone o 15 mm zawieszenie, bardziej sportowy układ kierowniczy oraz wydajniejszy układ hamulcowy. Wizualnie Ford Fiesta ST200 wyróżnia się nowym lakierem Storm Grey, 17-calowymi felgami, fotelami RECARO o zmienionej kolorystyce oraz kilkoma emblematami ST200. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

500-konne Audi RS3 od MTM [tuning]

Niemiecki tuner MTM zaprezentuje w tym roku w Genewie między innymi zmodyfikowane Audi RS3, które urzekło nasze serca podczas październikowego testu. Tym razem jednak z 2,5-litrowego silnika R5 udało się wykrzesać aż 502 KM. Taka moc pozwoli na skrócenie przyspieszenia do 100 km/h do 3,6 sekundy. Natomiast liczbę „200” wskazówka prędkościomierza minie już po 13,1 sekundy. Trzeba niestety za to dosyć słono zapłacić. Samo zwiększenie mocy wyceniono na 18,930€. Do tego przyda się nowy układ hamulcowy oraz wydechowy, warte odpowiednio 3,298€ oraz 4,250€. A żeby bardziej odróżnić nasze Audi RS3 od seryjnych egzemplarzy wypadałoby kupić pakiet stylistyczny obejmujący modyfikacje wnętrza oraz karoserii kosztujący 14,338€. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Nosorożec zaatakował SUV-a! [wideo]

Zły czarny nosorożec zaatakował SUV-a pełnego turystów w Etosha National Park w Namibii. Zwierzę uznało samochód za zagrożenie, i choć cała sytuacja wyglądała bardzo groźnie, żaden z pasażerów Toyoty nie został ranny. Czarne nosorożce żyją w południowej i wschodniej Afryce i są uważane za gatunek zagrożony wyginięciem.

Motofilm

W tym roku auto show w Lipsku się nie odbędzie

Targi motoryzacyjne w Lipsku są drugim co do wielkości niemieckim auto show, ale w tym roku organizatorzy zdecydowali, że wystawa się nie odbędzie. Powodem jest małe zainteresowanie producentów i innych firm związanych z motoryzacją. Jeszcze na początku lutego 22 producentów samochodów i 27 firm z branży motoryzacyjnej było zapisanych na imprezę, ale dzisiaj 13 producentów i 17 firm wycofało swój udział ze względu na ograniczoną powierzchnię wystawienniczą i brak konkurencji. Wystawa w Lipsku miała odbyć się między 9 a 17 kwietnia. Źródło: Informacja prasowa

Motofilm

Posłuchaj C250, które brzmi jak C63 AMG…

Jeśli jesteś właścicielem Mercedesa C250 i chciałbyś, aby twój samochód generował dźwięk 6,2 l potwora V8; wystarczy, że niemieckie auto trafi w ręce specjalistów z Armytrix. Na wideo próbka ich możliwości.

Motofilm

Volkswagen Up! po faceliftingu [oficjalnie]

„Maluszek” z Wolfsburga doczekał się kuracji odmładzającej. Najnowszy Volkswagen Up! otrzymał między innymi nowe zderzaki, reflektory ze światłami dziennymi LED, lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz nowe tylne światła. W personalizacji pomoże 13 kolorów nadwozia, 10 projektów panelu na desce rozdzielczej oraz 3 kolory dachu. Wewnątrz znajdziecie nowy system audio BeatsAudio o mocy 300W, klimatyzację Climatronic Pure Air System oraz oświetlenie ambientowe. Ważną nowością jest także nowy 1-litrowy silnik TSI o mocy 90 KM i momencie wynoszącym 160 Nm, który ma spalać średnio 4,4 litra na 100 kilometrów. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Opancerzony Mercedes-Maybach S600 Guard [oficjalnie]

Dla najważniejszych i najbardziej narażonych na niebezpieczeństwo klientów Mercedes przygotował swoją flagową limuzynę w wersji opancerzonej. Mercedes-Maybach S600 Guard po raz pierwszy pojawi się publicznie oczywiście na targach w Genewie. Samochód spełnia najwyższe normy bezpieczeństwa używane w samochodach cywilnych – VR10. Poliwęglanowym szybom nie straszny jest ostrzał z karabinu szturmowego, wybuchy czy kolizje. Mercedes-Maybach S600 Guard został wyceniony na 470,000€ netto. [See image gallery at motofilm.pl]

Renault Megane Grandtour [pierwsze zdjęcia]

Motofilm

Renault Megane Grandtour [pierwsze zdjęcia]

Francuski producent ujawnił także dwa zdjęcia najnowszej generacji Megane w wersji Grandtour czyli kombi. Faktem jest, że elegancka i sportowa sylwetka wersji GT prezentuje się wyśmienicie. Jest to pierwsze kombi segmentu C wyposażone w układ czterech kół skrętnych 4Control.

Motofilm

Maserati Levante [oficjalnie]

Włosi z Maranello w końcu mają swojego pierwszego SUVa. Maserati zaprezentowało bowiem długo oczekiwany model Levante. Dzięki temu modelowi Maserati planuje zwiększyć sprzedaż samochodów do 75,000 egzemplarzy rocznie, zaczynając od roku 2018. Nadwozie wykonane z aluminium, elektronicznie sterowany układ napędowy, regulowane zawieszenie, napęd na 4 koła i 8-biegowa skrzynia automatyczna mają pomóc podczas jazdy po bezdrożach. O ile ktokolwiek zdecyduje się tym autem gdzieś zjechać. Pod maską znajdziecie 3-litrowe V6 Twin-Turbo o mocy 350 KM lub 430 KM. Pierwszy wariant pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 6,3 sekundy, drugi natomiast w 5,2 sekundy. Ponadto w ofercie pojawi się też wersja wysokoprężna z silnikiem 3,0 V6 o mocy 275 KM (0-100 km/h w 6,9 sekundy). W przyszłości klienci będą mogli zamówić 8-cylindrowego diesla o pojemności 3,8 litra i mocy 340 KM. Maserati Levante będzie też pierwszym autem tej marki dostępnym w wariancie Plug-In Hybrid.

Motofilm

Renault Scenic 2017 [pierwsze zdjęcie]

Tym razem pierwsze zdjęcie przedstawiające nieznany nam jeszcze samochód wyciekło od organizatorów targów motoryzacyjnych w Genewie. Mowa o nowym Renault Scenic. Trzeba przyznać, że Francuzi ostatnio bardzo pozytywnie zaskakują pod względem stylistycznym. Nowy Scenic będzie najprawdopodobniej napędzany podobną gamą silników, jaką znajdziemy w ofercie Megane. Oczywiście oficjalna premiera odbędzie się w pierwszych dniach marca w Genewie.

Lamborghini Centenario LP770-4 [wyciek]

Motofilm

Lamborghini Centenario LP770-4 [wyciek]

W sieci pojawiły się rysunki patentowe zupełnie nowego Lamborghini Centenario LP770-4, którego premiera ma się odbyć na początku marca w Genewie. Wyprodukowanych zostanie 40 egzemplarzy(20 coupe oraz 20 roadsterów), każdy z nich ma kosztować 2,2 miliona Euro. wszystkie niestety zostały już sprzedane. Za napęd odpowiadał będzie 6,5-litrowy silnik V12 o mocy 770 KM oraz momencie obrotowym równym 700 Nm. Przyspieszenie do setki ma trwać 2,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosić 350 km/h.

Motofilm

Co Koenigsegg pokaże w Genewie?

Genewskie targi zbliżają się wielkimi krokami, więc co raz większa liczba producentów ujawnia więcej szczegółów na temat swoich stoisk. Tym razem przyszła kolej na Koenigsegga. Odwiedzając Christiana zobaczycie na pewno ostatni, 25-ty egzemplarz modelu Agera RS. Oprócz tego pojawi się zapowiedź ostatniej serii Agery a także, to co najważniejsze, produkcyjna wersja niesamowitej Regery. Wszelkie informacje opublikowane zostaną 1 marca.

Skoda Octavia RS 4×4 pędzi do Genewy

Motofilm

Skoda Octavia RS 4×4 pędzi do Genewy

Na targi motoryzacyjne w Genewie prosto z Czech przyjedzie kilka nowości. Między innymi znajdziecie tam Skodę Octavię RS z napędem na 4 koła. Będzie ona dostępna zarówno w nadwoziu kombi jak i liftback. Pod maską zamontowano 2-litrowego diesla o mocy 184 KM. Napęd na cztery koła przekazywany będzie dzięki skrzyni biegów DSG. Do setki Octavia RS 4×4 będzie przyspieszała w czasie 7,6 sekundy. Kolejną nowością będzie Skoda Octavia G-TEC, czyli model zasilany gazem. Pod maską znajdziecie tam 1,4-litrowe TSI o mocy 110 KM. Samochód ma pozwalać na przejechanie 100 km za około 15 złotych. Opcjonalnie można będzie zamówić to auto ze skrzynią DSG. Oprócz tego Skoda zaprezentuje także Fabię Combi w wersji ScoutLine [See image gallery at motofilm.pl]  

Motofilm

McLaren chwali się co przygotował na Genewę

Brytyjski producent supersamochodów przywiezie ze sobą do Genewy między innymi te dwa pojazdy. Pierwszym z nich jest McLaren P1 przygotowany przez oddział McLaren Special Operations. Pod cieńką warstwą lakieru na całej karoserii możemy zobaczyć czyste włókno węglowe. Wygląda to niesamowicie. Kolejnym modelem będzie nowość – McLaren 675LT Spider, czyli najszybszy produkcyjny McLaren bez dachu. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Bentley Flying Spur V8 S [oficjalnie]

Podczas tegorocznego salonu w Genewie Bentley pokaże między innymi bardziej drapieżną odmianę swojej mniejszej limuzyny. Bentley Flying Spur V8 S napędzany bedzie 4-litrowym silnikiem generującym 528 KM oraz 680 Nm. Takie liczby pozwolą na przyspieszenie do setki w czasie 4,9 sekundy oraz rozwinięcie prędkości nawet 306 km/h. Średnie spalanie obiecywane przez producenta ma wynosić 10,9 l/100 km a zasięg na jednym tankowaniu to 840 km. Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne wersję S poznamy po czarnym grillu, tylnym dyfuzorze oraz 20-calowym felgom. Wnętrze upiększono drewnem w kolorze piano black, dwukolorową tapicerką oraz podsufitką. [See image gallery at motofilm.pl]