Motofilm

BMW z rekordowym zyskiem 6 mld euro…

Niemiecki producent samochodów BMW poinformował, że ostatni rok był rekordowym pod względem zysków – 6 miliardów euro (+10%). Sprzedaż pojazdów BMW wzrosła na całym świecie o 6,1 % do 2,24 mln samochodów. Koncern z Monachium, który w tym tygodniu świętował setne urodziny, twierdzi, że zysk w głównej mierze zawdzięcza modelom X5 oraz X6. Przychody BMW w ubiegłym roku wzrosły o 14,6% do 92,17 mld euro. Tym samym BMW osiągnęło wszystkie ambitne zaplanowane cele na 2015 rok.

Motofilm

Zbigniew Stonoga jedzie… 345 km/h [wideo]

Zbigniew Stonoga znany jest z potężnej i bogatej floty samochodowej. Potrafi też z niej korzystać… może w sposób nie do końca legalny, ale zawsze ciekawy, o czym możecie przekonać się po obejrzeniu materiału wideo zarejestrowanego gdzieś na autostradzie w Polsce… Auto na wideo – Ferrari 458 Italia.

Motofilm

Manhart MHX6 700 [tuning]

Manhart MHX6 700 to nowa propozycja od tego tunera dla właścicieli BMW X6 M. Delikatne zmiany stylistyczne ograniczają się do nowych, 22-calowych kutych felg, maski z wlotami powietrza oraz dyfuzora. Więcej dzieje się w środku, gdzie pojawiają się żółte akcenty i włókno węglowe, znakomity sposób na rozświetlenie czarnego wnętrza. Jeszcze więcej z kolei dzieje się pod maską. 4,4-litrowe V8 zyskało nowe oprogramowanie oraz nowy układ wydechowy, co pozwoliło na osiągnięcie aż 700 KM i 950 Nm. Manhart zdecydował się także na zdjęcie ogranicznika prędkości, co daje możliwość rozpędzenia się do aż 315 km/h. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Mercedes-Benz CLS 350 4Matic [test]

Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4Matic to w rzeczywistości czterodrzwiowe luksusowe coupe oparte na platformie klasy E i wyposażone w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, zawieszenie pneumatyczne oraz pakiet sportowy AMG. Druga generacja tego modelu pojawiła się na rynku w formie zmodernizowanej w 2015 roku. Odświeżony projekt obejmuje nowe reflektory, grill, przemodelowane zderzaki, zaktualizowaną listę jednostek napędowych oraz kilka zmian wewnątrz. Zupełnie nowe reflektory CLS-a, całkowicie wykonane w technologii LED (opcjonalnie LED Multibeam), stały się głównym elementem rozpoznawczym nowego modelu. Całość zachowała sportową sylwetkę, a niepowtarzalna elegancja bije po oczach z każdej ze stron. Niemieccy inżynierowie doskonale zdają sobie sprawę, że odmłodzenie tak charakterystycznego samochodu nie jest prostą sprawą, dlatego postarali się przede wszystkim o poprawienie niedoskonałości poprzedniej generacji. Wewnątrz panuje absolutnie luksusowa atmosfera. Kabina pojazdu została mocno wyciszona i praktycznie odizolowana od świata zewnętrznego. Na samym środku zamontowano ekran przypominający tablet do obsługi nawigacji i multimediów, natomiast pod ekranem znajdziemy całe mnóstwo przycisków. Każdy materiał użyty do wykonania wnętrza jest najwyższej jakości; od skóry przez drewniane akcenty do miękkich tworzyw sztucznych. Otoczenie może zostać podświetlone na jeden z wybranych kolorów (podobnie jest w Klasie S). Zero jakiejkolwiek prowokacji. Samochód nie kusi do szybkiej jazdy. Tutaj każdy kilometr chcesz pokonywać wolną i z klasą. Pośpiech w tym samochodzie absolutnie traci sens! Perfekcyjne fotele zapewniają maksymalny komfort podczas najdłuższych podróży. Są one dodatkowo wyposażone w funkcję masażu, np. gorącymi kamieniami. Nikt nie będzie też narzekał na komfort z tyłu (tylko dwa miejsca oddzielone tunelem ze schowkiem). Bagażnik pomieści 475 l, co spokojnie wystarczy na zapakowanie kilku sporych walizek. Pod maską siedzi sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy 252 KM oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 6,7 s oraz współpracuje z 7-biegową poprawnie zestrojoną automatyczną przekładnią. Napęd? AWD. Ważący prawie 1900 kg Mercedes CLS wyposażony w taki motor sprawnie przyspiesza i w zupełności wystarczy do bezstresowego przemieszczania się w mieście oraz na trasie. Największą zaletą tego wariantu jest spalanie, które wynosi średnio… 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Na trasie można zejść do wartości nawet 5,1 l oleju napędowego na 100 km. Warto dodać, że dźwięk silnika to przyjemny dla ucha pomruk basowy. Samochód prowadzi się pewnie i niestraszne mu podmuchy wiatru na autostradzie. Zawieszenie bardzo przyjemnie wybiera wszystkie nierówności i świetnie spisuje się na zakrętach. Duża w tym zasługa napędu 4Matic, dzięki któremu jazda w każdych warunkach staje się bezproblemowa. Jak to wygląda cenowo? Mercedes CLS najnowszej generacji startuje od 265.000 złotych. Nasza testówka za sprawą licznych dodatków została wyceniona na około 500.000 złotych. Sporo, ale w zamian otrzymujemy fantastycznie wyglądającego Mercedesa, który mało pali i oferuje komfort najwyższej jakości. Ważne dane techniczne: V6, 24V, 2987 cm3, 252 KM, 520 Nm, V-MAX: 250 km/h, napęd AWD, zbiornik paliwa: 59 l, emisja CO2 160 g/km Wymiary – długość, szerokość, wysokość – 4940 mm, 1881 mm, 1416 mm. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Dwa nowe projekty od Singera

Singer, znany na całym świecie producent klasycznych wersji 911 we współczesnym wydaniu ma w ofercie dwa nowe projekty. Oba auta napędzane są 4-litrowym 6-cylindrowym bokserem, do których podłączono manualną 6-stopniową skrzynię biegów. Wytracanie prędkości zapewnią natomiast wydajne hamulce Brembo. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, wykorzystano zawieszenie marki Ohlins, a wnętrze wykonano w starym stylu, jednak z wykorzystaniem aktualnych technologii zapewniających niesamowitą jakość. Błękitny samochód, z lakierem Hemingway Blue otrzymał nazwę Florida, z kolei bordowy egzemplarz pomalowany lakierem Blood Red Dark nazwano North Carolina. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Audi Q7 JE Design [tuning]

Niemiecki tuner JE Design zaprezentował właśnie swój pakiet dla nowego Audi Q7. Zestaw składa się ze sporych poszerzeń nadkoli, nowych zderzaków i progów, które sprawiają, że Q7 przypomina nieco wersję Allroad. Dodatkowo w nadkolach pojawiają się 22-calowe felgi. Firma oferuje także wzrost mocy. Aktualnie gotowy jest już pakiet dla 3-litrowego TDI, wzmacnia on silnik o 54 KM i 85 Nm. Trwają też prace nad zwiększeniem mocy w 8-cylindrowym dieslu z SQ7, tam finalnie kierowca ma mieć do dyspozycji 522 KM. [See image gallery at motofilm.pl]

Audi TT RS i R8 Spyder przyłapane w Hiszpanii [zdjęcia]

Motofilm

Audi TT RS i R8 Spyder przyłapane w Hiszpanii [zdjęcia]

Zdjęcia żółtego R8 Spyder pokazywaliśmy Wam już przedwczoraj, teraz natomiast mamy zdjęcia ze stacji benzynowej w Hiszpanii, gdzie przyłapano zupełnie nowe Audi TT RS w towarzystwie wspomnianej R-ósemki. Obydwa samochody nie miały jeszcze swojej oficjalnej premiery, a pojawiły się tam kompletnie bez kamuflażu. Pod maską nowego TT RS pojawi się najprawdopodobniej 2,5-litrowy silnik R5 Turbo o mocy około 400 KM.

Motofilm

Mercedes-AMG E43 4Matic [oficjalnie]

Niedługo po premierze nowej Klasy E Mercedesa pojawiła się także szybsza odmiana E43 4Matic od Mercedesa-AMG. Nie znajdziemy tu stylistycznych fajerwerków, Mercedes postawił na elegancję. Jedynie zderzak z większymi wlotami powietrza, nowy grill, felgi i cztery końcówki wydechu zdradzają, że pod maską kryje się coś ciekawego. A co się kryje? 6-cylindrowy podwójnie doładowany silnik o pojemności 3 litrów, znany już między innymi z C43 4Matic. Generuje on 400 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Klientom nie pozostawiono wyboru jeśli chodzi o skrzynię biegów, E43 4Matic będzie dostępna wyłącznie z automatem 9G-Tronic. Napęd na cztery koła zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna standardowo została ograniczona do 250 km/h. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip XLED [test]

Miejskie SUV-y cieszą się ogromną popularnością na Starym Kontynencie. Nic więc dziwnego, że producenci prezentują coraz to nowsze modele, która mają za zadanie sprostać wysokim oczekiwaniom europejskiego klienta. Jednym z takich producentów jest Suzuki, który oferuje zupełnie nową Vitarę. Nasz nasz parking trafiła wersja XLED wyposażona w jednostkę napędową 1.6 VVT, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła – AllGrip. Na dystansie blisko 1000 km sprawdziliśmy, jak ten miejski SUV zachowuje się na drogach miejskich, autostradach oraz w lekkim terenie. Nowa Vitara została zaprojektowana w taki sposób, aby całość łączyła cechy nowoczesnego modelu offroadowego, jednocześnie zachowując kompaktowe wymiary. Mamy więc większy prześwit, ostrą i dynamiczną linię nadwozia i światła do jazdy dziennej LED oferowane we wszystkich wersjach wyposażenia. Całość jest dostępna w 15 kolorach, w tym Atlantis Turquoise Pearl, którym została pomalowana nasza testówka. Co ważne, inżynierowie Suzuki przy projektowaniu Vitary pamiętali o tym, aby samochód uzyskał bardzo dobry współczynnik aerodynamiczny – Cd: 0,33. Nowe Suzuki Vitara mierzy 4,175 mm długości, 1,775 mm szerokości oraz 1,610 mm wysokości, podczas gdy rozstaw osi wynosi zaledwie 2,5 m. Wymiary sprawiają, że Vitara jest mniejsza niż większość modeli konkurencyjnych, ale nie przekłada się to na przestrzeń wewnątrz. Tutaj każdy znajdzie dla siebie wystarczająco dużo miejsca. Kierowca siedzi wysoko, co w połączeniu z dużymi oknami oznacza bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Zachowano wszystkie zasady ergonomicznego rozmieszczenia funkcji pojazdu. Pasażerowie nie będą narzekać na ilość miejsca i fotele, które świetnie sprawdzają się podczas pokonywania dłuższych tras. Materiały wykończeniowe, choć w niektórych partiach twarde, są dobrze spasowane. Do dyspozycji kierowcy oddano dotykowy 7-calowy ekran multimedialny, który uwaga… nie został spolszczony, ale jego obsługa jest bajecznie prosta i intuicyjna. Duży plus za wielofukcyjną, świetnie leżącą w dłoniach kierownicę. Pojemność bagażnika wynosi zaledwie 375 l (55 l mniej niż w SX4), co może znacznie utrudnić wakacyjne „wojaże” całej rodziny. Dopiero po złożeniu tylnej kanapy ilość litrów wzrasta do 1120. Pod maską siedzi motor benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM przy 6000 obr./min, który przekazuje całą moc na cztery koła (AllGrip) za pośrednictwem prawidłowo zestopniowanej 5-biegowej przekładni manualnej. Vitara domyślnie pracuje w trybie automatycznym, którego głównym celem jest oszczędność paliwa; wówczas moc i moment obrotowy przekazywany jest tylko na przednie koła. Samochód osiąga pierwszą setkę w czasie 12,2 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Może nie jest to demon prędkości, ale nie po to też powstała Vitara. Samochód służy przede wszystkim do wygodnego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Jeśli miałbym coś tutaj poprawić, to byłoby to zastosowanie 6-biegowej skrzyni, która znacznie poprawiłaby wrażenia akustyczne przy wyższych prędkościach. Największym zaskoczeniem jest za to spalanie. Przyznam, że przed testem oczekiwałem wyniku w okolicach 10 l paliwa na 100 km w mieście. W rzeczywistości auto zadowala się średnio 5,5 l paliwa na 100 km, natomiast w mieście podczas dynamicznej jazdy wartość wzrasta do 7 l. Na trasie można za to zejść do 5,0 l paliwa na 100 km. To bardzo dobre wyniki. Zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu, sprawdza się na polskich drogach zadowalająco, tłumiąc nierówności i nie pozwalając na oderwanie kół od nawierzchni; a jeśli do takiej sytuacji dojdzie, zastosowane systemy bezpieczeństwa natychmiast skierują samochód na właściwy tor. Układ kierowniczy charakteryzuje się dobrą precyzją i pozwala na dokładne wyczucie auta. Vitara każdy zakręt pokonuje pewnie, nawet przy wyższych (nieprzesadzonych) prędkościach. Nowe Suzuki Vitara zostało dodatkowo wyposażone w specjalne pokrętło, które oferuje wybór jednego z trybów jazdy (Snow, Auto, Sport, Lock). Bardzo pozytywne wrażenia można odnieść na autostradach. Podmuchy wiatru nie robią na Vitarze dużego wrażenia, dzięki czemu nadwozie daje wrażenie bardzo stabilnego. Gorzej jest za to w terenie. Nie ma mowy o jakimkolwiek wymagającym offroadzie. Co prawda większy prześwit i napęd na cztery koła mogą powodować chęć wjazdu w naprawdę ciężki teren, ale nie polecamy tego czynić poza leśnymi dróżkami. Podsumowanie Suzuki Vitary 1.6 VVT AllGrip XLED Nowa Vitara jest przyjemnym, offroadowo wyglądającym samochodem, ale auto znacznie lepiej czuje się na asfalcie. Prowadzi się dobrze, spala niewielkie ilości paliwa, niestraszne mu opady deszczu/śniegu/krawężniki, oferuje sporo miejsca dla pasażerów i kosztuje przyzwoite pieniądze. Cennik startuje od 61.900 złotych. Nasz egzemplarz za sprawą licznych dodatków to koszt nieco ponad 90.000 złotych. A jak z bezpieczeństwem? Nowe Suzuki Vitara otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach EuroNCAP. 89% – w zakresie ochrony pasażerów dorosłych 85% – ochrona dzieci 76% – w zakresie ochrony pieszych 75% – systemy bezpieczeństwa Ważne dane techniczne: Silnik R4, benzynowy o pojemności 1586 ccm, moc maksymalna 120 KM, moment obrotowy: 156 Nm / 4400 obr.min., napęd na cztery koła. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Hyundai Tucson z nowym silnikiem Diesla

Nowy Hyundai Tucson bardzo dobrze przyjął się na rynku europejskim, dlatego nic dziwnego, że Koreańczycy robią wszystko, aby podtrzymać wysokie zainteresowanie uterenowionym modelem. W tym celu Hyundai ogłosił właśnie wprowadzenie do oferty nowej propozycji silnikowej. Chodzi o jednostkę o pojemności 1,7 l CRDi, która została zmodyfikowana w taki sposób, aby wykrzesać 141 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1.750 obr/min. Nowy silnik, a właściwie jego odmłodzona i szybsza wersja (1,7 CDRi nie jest nowością w gamie Hyundai’a) dostępny jest wyłącznie z 7-biegową przekładnią automatyczną 7DCT. Jest to skrzynia z dwoma sprzęgłami, która pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 11,5 s oraz uzyskanie prędkości maksymalnej 185 km/h. Co ważne, zmodyfikowany motor emituje do atmosfery mniej CO2 i zużywa mnie paliwa. Szacuje się, że są to wartości odpowiednio 129 g/km oraz 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Oczywiście silnik jest standardowo wyposażony w system Stop&Go. Trzecia generacja Tucsona jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. Klienci mieszkający na Starym Kontynencie zamówili ponad 115.000 egzemplarzy, mimo że samochód został zaprezentowany jesienią ubiegłego roku… [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Mercedes GLE 63 AMG od Brabus [tuning]

Niemiecka firma tuningowa Brabus zaprezentowała własną wizję Mercedesa GLE 63 AMG, który został wyposażony w bodykit wykonany z włókna węglowego, ogromne aluminiowe felgi i oczywiście kilka modyfikacji w silniku, które poważnie zwiększyły moc silnika. Konkretnie, 5,5 l silnik V8 twin-turbo otrzymał nowe turbo, przeprogramowaną jednostkę sterującą pracą silnika i współpracuje z innym wydechem. W efekcie moc wzrosła do 700 KM i 960 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 4,0 s, natomiast wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg dopiero na wartości 300 km/h. I choć są to raczej zadowalające osiągi, inżynierowie Brabus doskonale zdają sobie sprawę, że nie wszystkich one zadowolą. Specjalnie dla dla takich osób Niemcy na życzenie mogą zwiększyć moc do 850 KM i… 1.450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Korzyści w przypadku przyspieszenie i prędkości maksymalnej są niewielkie – 3,8 s i 320 km/h, ale moment obrotowy 1,450 Nm w aucie ważącym ponad 2 tony… [See image gallery at motofilm.pl]

Lamborghini Huracan rozbite na autostradzie

Motofilm

Lamborghini Huracan rozbite na autostradzie

Motofilm

Nowy Citroen C3 będzie miał „airbump”

Nowy Citroen C3, który zadebiutuje prawdopodobnie we wrześniu tego roku podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, będzie czerpał wiele elementów z C4 Cactus; w tym tzw. „airbump”, które chronią boki pojazdu nadają mu napompowany wygląd. Nie oczekujcie jednak „kopiuj-wklej” – szef designu firmy – Xavier Peugeot –  zapewnia, że C3 będzie opracowane w unikalny sposób. W każdym razie, zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, wnętrza nowego C3 otrzyma 7-calowy ekran dotykowy, na którym będziemy sterować systemem multimedialnym. Więcej szczegółów pozostaje na razie tajemnicą. Źródło: AutoExpress.co.uk  

Audi R8 Spyder bez kamuflażu [zdjęcia]

Motofilm

Audi R8 Spyder bez kamuflażu [zdjęcia]

Na portalu Carscoops pojawiły się dzisiaj zdjęcia przyłapanego w Niemczech Audi R8 Spyder bez jakiegokolwiek kamuflażu. Napęd oczywiście będzie taki sam jak w przypadku wersji Coupe, mowa więc o 5,2 litrowym silniku V10 w dwóch wariantach mocy: 540 i 610 KM. Więcej danych technicznych nieco cięższej odmiany Spyder poznamy niebawem, gdy Audi zdecyduje się oficjalnie zaprezentować nam swoje nowe dziecko. Tymczasem możecie już zobaczyć jak będzie ono wyglądało.

Motofilm

Maserati GranCabrio od Vilnera [tuning]

Wnętrze jest bardzo ważnym elementem każdego samochodu, to właśnie na nie najczęściej patrzymy jako własciciele, musimy się czuć w nim dobrze. Zadbał o to bułgarski tuner Vilner, który zajął się modyfikacjami wnętrza Maserati GranCabrio. Efekt finalny jest niesamowity. Dbałość o szczegóły, jakość wykonania, skóra, alcantara, grube przeszycia kontrastującą nicią. Do galerii dorzucono nawet zdjęcia „przed/po”, żebyście dokładnie mogli zobaczyć jak wiele sie zmieniło i o ile lepiej teraz prezentuje się wnętrze tego świetnie brzmiącego Maserati. [See image gallery at motofilm.pl]

Porsche 911 GT1 EVO na sprzedaż

Motofilm

Porsche 911 GT1 EVO na sprzedaż

Porsche 911 GT1 samo w sobie jest niesamowicie rzadkim egzotykiem. Wyprodukowano około 25 egzemplarzy tego modelu. Tym razem jednak pod młotek trafi wersja EVO, czyli przystosowany do ruchu ulicznego egzemplarz wyścigowy. Nad tylną osią umieszczony jest 3,2-litrowy silnik 6 cylindrowy o mocy około 640 KM. Cena, jakiej możemy się spodziewać sięga nawet 3 milionów €. Licytacja odbędzie się w maju w Monako podczas aukcji RM Sotheby’s.

Atarius Concept Ferrari 458 Italia [tuning]

Motofilm

Atarius Concept Ferrari 458 Italia [tuning]

Jeśli posiadacie standardową wersję Ferrari 458 Italia i trochę zazdrościcie właścicielom odmiany Speciale jeszcze bardziej agresywnej stylistyki, możecie się udać do hiszpańskiego tunera Atarius Concept, aby ten zrobił z Waszego auta coś jeszcze bardziej wyjątkowego. Pakiet stylistyczny składa się z poszerzeń nadkoli, nowych zderzaków, progów, maski oraz spoilera. Świetnym dodatkiem jest także obniżone zawieszenie i 20-calowe felgi.

Volkswagen Golf GTI TCR [oficjalnie]

Motofilm

Volkswagen Golf GTI TCR [oficjalnie]

Przedwczoraj BMW obchodziło swoje setne urodziny. Volkswagen z kolei również świętuje pewien jubileusz. Dokładnie 40 lat temu powstał pierwszy Golf GTI. W związku z tym Volkswagen Motorsport we współpracy z Seatem stworzyli auto, które ma się ścigać w międzynarodowych zawodach TCR. Volkswagen Golf GTI TCR otrzymał wyraźne poszerzenia nadkoli, sporych rozmiarów spoiler, nowe zderzaki, progi oraz wlot na masce. Wnętrze zostało pozbawione zbędnych elementów, zamontowano w nim klatkę bezpieczeństwa oraz kubełkowe fotele. Za napęd odpowiada 2-litrowa jednostka benzynowa o mocy 330 KM. Szybką zmianę biegów zapewnia wyścigowa sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 5,2 sekundy. Volkswagen zamierza wyprodukować jedynie 20 egzemplarzy tego samochodu w roku 2016 i każdy z nich został już „zaklepany”.

Motofilm

Oryginalne podziękowania kierowcy Mercedesa [wideo]

Jeśli myślałem, że podziękowanie „dynamicznymi” kierunkowskazami to szczyt szpanerstwa, po obejrzeniu tego materiału wideo z pewnością zmienisz zdanie…

Motofilm

Jak dbać o silnik? [poradnik]

Silnik w samochodzie jest jak serce w człowieku – bez niego nie ma życia. I tak samo, jak niezwykle ważne jest dbanie o prawidłową pracę serca poprzez np. odpowiednie odżywianie, tak samo silnik także domaga się płynów najlepszej jakości. Jak zadbać o serce samochodu? Dziś mamy takie czasy, że jednostki napędowe nie są już tak trwałe jak te sprzed lat. Odpowiednia współpraca właściciela z samochodem może znacznie wydłużyć trwałość silnika. Od czego należy zacząć? Przede wszystkim zadbaj o dobry olej silnikowy i wymieniaj go regularnie. Zużyty olej bardzo negatywnie wpływa na podzespoły silnika. W moim Lexusie IS250 jeżdżę na oleju Shell Helix Ultra 5W-40 i jak mogliście dowiedzieć się z moich wcześniejszych wpisów, po kilku tysiącach przejechanych kilometrów jestem z niego bardzo zadowolony. <<ZOBACZ>> Pierwsze 5000 km na Shell Helix Ultra Regularnie sprawdzaj poziom oleju w silniku oraz uzupełniaj inne płyny eksploatacyjne. Traktuj motor z szacunkiem – nie piłuj, znaczy nie wkręcaj silnika na wysokie obroty „na zimno” – kilka chwil po odpaleniu. Daj mu się odpowiednio nagrzać. Jednostka napędowa zużywa się najbardziej podczas pokonywania krótkich dystansów, gdy nie jest odpowiednio nagrzana. Jeździsz dieslem i dziennie pokonujesz 5-10 km? Sprzedaj auto i kup auto wyposażone w silnik benzynowy. Diesle lubią ciężką pracę i po prostu nie trawią krótkich dystansów. Kiedyś nawet ja dysponowałem 2.0 TDI w Outlanderze, ale z powodu częstego pokonywania krótkich przebiegów zmieniłem auto na model wyposażony w silnik benzynowy. Jeśli masz samochód z silnikiem wysokoprężnym, po dłuższej pracy nie wyłączaj go od razu. Daj mu popracować kilka chwil przed wyłączeniem samochodu. Nie jeździj na niskich obrotach. Ja wiem – ekodriving i te sprawy, ale niskie obroty naprawdę potrafią zamęczyć silnik. Unikaj także długodystansowej jazdy z maksymalną prędkością. Owszem, wolno ci sprawdzić v-maxa, ale niech to potrwa chwilę. Poza tym znacznie przyjemniej samochód pracuje na przykład na 80% swoich możliwości. Lej wyłącznie sprawdzone paliwo i możliwie jak najlepsze. I pamiętaj – traktuj swój samochód jak członka rodziny.

Motofilm

Audi S8 zatonęło w zamarzniętym jeziorze…

Wiosna przychodzi, a wraz z nią wyższe temperatury. To oznacza, że np. zamarznięte jeziora nie są już tak samo wytrzymałe, jak przed kilkoma tygodniami. Powyżej temperatury 0 stopni lód zaczyna się topić, dlatego jakakolwiek aktywność na takim jeziorze to spore ryzyko. Nie wiedział o tym pewien Amerykanin, który niestety zatopił swoje Audi S8. Ciekawe czy firma ubezpieczeniowa pokryje głupotę kierowcy… Źródło: Barrie 411

Motofilm

Honda Civic Type R czy VW Golf R? Co szybsze na 1/4? [wideo]

Które z aut jest szybsze w pojedynku na 1/4 mili? 310-konna Honda Civic Type R z napędem na przód czy Volkswagen Golf R o mocy 300 KM i z napędem na cztery koła? Odpowiedź uzyskacie po obejrzeniu materiału wideo.

Motofilm

BMW Vision Next 100 Concept [zdjęcia]

BMW jest już z nami 100 lat! Z tej okazji bawarska marka przygotowała koncepcyjny model Vision Next 100 Concept, który ma zapowiadać co BMW zamierza wprowadzić do swoich samochodów w przeciągu następnych 100 lat. Vision Next 100 Concept zaprojektowano w nadwoziu sedan, jednak z mocno opadającą linią dachu. Zastosowano zatem zabieg znany między innymi z Serii 6 oraz Serii 4 Gran Coupe. Czyżby to oznaczało, że BMW postawi głównie na tego typu konstrukcje? Samochód oczywiście ma posiadać opcję jazdy autonomicznej, ale nie oznacza to rezygnacji z przyjemności z jazdy. Auto może przejść także w tryb „Boost”, który zapewnia kierowcy pełną kontrolę nad samochodem. Nowością jest system „Alive Geometry”, którego działanie zaprezentowano na kilku filmach(link poniżej). Ma on jeszcze mocniej zwiększyć interakcję samochodu z kierowcą. Vision Next 100 Concept jest pierwszym z czterech modeli koncepcyjnych zapowiedzianych przez BMW. Następnym będzie Rolls-Royce Grand Sanctuary, który zobaczymy w czerwcu. Po nim BMW zaprezentuje nam koncept MINI oraz motocykla. //www.youtube.com/watch?v=EXT85l0sXz4 //www.youtube.com/watch?v=Q949LpKUUyw //www.youtube.com/watch?v=hh7S4Lh-wR0 //www.youtube.com/watch?v=86mqXET_RW8 [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Wyścig w Dubaju: McLaren 650S vs Dron [wideo]

W sieci pojawiło się ciekawe wideo pokazujące wyścig drona z McLarenem 650S na ulicach Dubaju. Jest to film promujący zawody World Drone Prix, które odbędą się 11 i 12 marca. Na trasie wyścigu ustawiono świecące bramki, które przypominają checkpointy z gier wideo. //www.youtube.com/watch?v=PPdSok1AZR8

Honda Civic Tourer Type-R [zdjęcia]

Motofilm

Honda Civic Tourer Type-R [zdjęcia]

Jako, że Honda nie planuje wprowadzenia na rynek Type-R w wersji kombi, jeden z warsztatów tuningowych postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Zakupili oni standardową Hondę Civic Tourer i poprzekładali do niej wszelkie możliwe elementy z Type-R hatchback. Finalny rezultat jest moim zdaniem świetny. Honda powinna jeszcze raz przemyśleć wprowadzenie takiego modelu do oferty seryjnej, byłby to świetny konkurent między innymi dla Seata Leona Cupra ST.

Ferrari zaprezentowało klientom LaFerrari Spider

Motofilm

Ferrari zaprezentowało klientom LaFerrari Spider

Motofilm

Pagani Huayra BC szaleje na torze [wideo]

Podczas salonu samochodowego w Genewie Pagani pokazało specjalną wersję modelu Huayra o nazwie BC, która składa się z inicjałów kierowcy Bennego Caiola, bliskiego przyjaciela i pierwszego klienta Horacio Paganiego. Auto zyskało sporo części aerodynamicznych, zostało odelżone o 132 kilogramy, a także otrzymało zastrzyk mocy. Teraz 6-litrowe V12 generuje aż 800 KM oraz 1,100 Nm. Sprzedanych zostanie jedynie 20 egzemplarzy Huayry w tej wersji. Każdy z nich znalazł już swojego nabywcę, trzeba było za niego zapłacić 2,3 miliona €. //www.youtube.com/watch?v=och1kTS7Zx4

Motofilm

Nowe Renault Scenic [Genewa 2016]

Obok odświeżonego Megane Grandtour na stoisku w Genewie stanął całkowicie nowy Scenic. Francuski producent zapewnia, że nowy model zawiera cechy samochodu kompaktowego i minivana, który świetnie radzi sobie na zatłoczonych drogach. Takie połączenie wymagało przeprowadzenia kilku wizualnych sztuczek. Na zdjęciach Scenic został wyposażony w 20-calowe koła, ale w ofercie pojawi się możliwość wyboru kół o mniejszym rozmiarze. W wyposażeniu Scenica nie zabraknie wielu nowoczesnych systemów, w tym AEBS (aktywny system hamowania awaryjnego), Pedestrian Detection jako standardowe wyposażenie oraz wielu rozwiązań zwiększających poziom bezpieczeństwa. Na konsoli środkowej zamontowano 8,7-calowy wyświetlacz dotykowy z systemem R-LINK2, znany z Talismana. Za odpowiednie wrażenia akustyczne będzie odpowiadał BOSE Surround Sound wraz z 11 głośnikami o dużej mocy. Nowością jest także możliwość wyboru egzemplarza pomalowanego dwoma kolorami (opcja dostępna od drugiej wersji) oraz system Multi-Sense, dający możliwość wyboru jednego z pięciu trybów jazdy. Lista silników obejmuje dwie jednostki benzynowe oraz szeroką gamę diesli Energy dCi o mocy od 95 KM do 160 KM. Jeszcze w tym roku oferta zostanie wzbogacona o wariant Hybrid Assist – połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym. Jeśli chodzi o praktyczność, nowy Scenic oferuje 572 l pojemności bagażnika. Znacznie ciekawiej wygląda za to łączna pojemność wszystkich schowków – wynosi aż 63 l! [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Volvo V90 [Genewa 2016]

Kolejnym krokiem do całkowitej wymiany modelowej w Volvo jest zaprezentowane w Genewie kombi Volvo V90. Auto wizualnie wydaje się dużo lżejsze od poprzednika, a także oczywiście wyraźnie nawiązuje do nowej szwedzkiej filozofii. Bardziej dynamiczna stylistyka nadwozia, a głównie jej tylnej części poskutkowała też niestety mniejszą praktycznością. Pojemność bagażnika wynosi 1526 litrów, co jest wynikiem znacząco gorszym od konkurencji, a nawet od poprzednika V70. Zarówno układ napędowy, technologie jak i wygląd wnętrza jest taki sam jak w przypadku Volvo S90. [See image gallery at motofilm.pl]

Motofilm

Nowe Renault Megane Grandtour [Genewa 2016]

Renault przywiozło ze sobą do Genewy nowy model Megane w praktycznej wersji kombi, która oferuje 580 litrów pojemności bagażnika. Renault Megane Grandtour 2016 jest pierwszym modelem w segmencie C, który może zostać wyposażony w technologię tylnych kół skrętnych. System 4CONTROL „dodaje dynamiki i zwiększą precyzję prowadzenia na drogach krętych”. Rodzina silników składa się z dobrze znanych jednostek benzynowych o mocy od 90 KM do 205 KM. W ofercie można znleźć także 1,6 l diesla Energy dCi 165 EDC, który współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i jest oferowany w wersji GT. [See image gallery at motofilm.pl]